kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

استعفای 70 پلیس کنگره آمریکا از زمان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره

 


خبرگزاری اسپوتنیک از استعفای ۷۰ مامور پلیس آمریکا در پی حمله به ساختمان کنگره این کشور در ماه ژانویه گذشته(دی 99) خبر داده است.
پس لرزه‌های حمله 17 دی (6 ژانویه) هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که برخی آن را« سیاه‌ترین روز در تاریخ آمریکا» لقب داده‌اند هنوز ادامه دارد. در جریان آن حمله بیش از ۱۴۰ نفر زخمی و ۵ نفر هم کشته شدند.
پنج شنبه گذشته با رای موافق ۲۵۲ نماینده عضو مجلس نمایندگان آمریکا، طرح تشکیل کمیته تحقیق و تفحص درباره حمله به ساختمان کنگره این کشور به تصویب این مجلس رسید. طرح تشکیل این کمیته برای تصویب به مجلس سنا ارسال شده و در صورت تصویب آن در مجلس سنا، یک کمیته
ده نفره برای بررسی حمله به ساختمان کنگره آمریکا تشکیل می‌شود.
از سوی دیگر دیروز نیز رسانه‌ها از استعفای
۷۰ مامور پلیس آمریکا در پی حمله به ساختمان کنگره این کشور در ماه ژانویه(دی ماه99) گذشته خبر دادند. خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به نقل از «اتحادیه افسران پلیس آمریکا» نوشت: «بیش از ۷۰ افسر پلیس مستقر در ساختمان کنگره آمریکا بعد از حمله مرگبار روز
ششم ژانویه(17 دی) به ساختمان کنگره که در آن صد‌ها نفر از حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره در شهر واشنگتن حمله‌ور شدند استعفا کرده‌اند. رئیس‌اداره پلیس ساختمان کنگره آمریکا هم گفته بعد از حمله به ساختمان کنگره بسیاری از افسران مستقر در این ساختمان به علت شیفت‌های طولانی کار و به علت نگرانی‌های بعد از حمله مذکور دیگر انگیزه‌ای برای ادامه خدمت ندارند و به دنبال راه‌هایی برای کناره‌گیری از پلیس هستند».
این گزارش می‌افزاید: کنگره آمریکا روز پنج شنبه گذشته نیز طرح اضطراری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری تقویت امنیت ساختمان و مجتمع کنگره را تصویب کرد. این طرح شامل افزایش حقوق و مزایای افسران پلیس و نیرو‌های امنیتی مستقر در ساختمان کنگره آمریکا است.
البته مسئولان پلیس در آمریکا گفته‌اند این طرح هم برای مقابله با خشونت‌های روزافزون در جامعه این کشور کافی نیست.