kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
امشب 3 بازی معوقه لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود

کار سخت پرسپولیس و استقلال در اصفهان و آبادان /تراکتور با تفکرات جدید در اهواز به میدان می‌رود

 

سرویس ورزشی-
در شرایطی که بازی‌های لیگ برتر به خاطر برپایی اردوی تیم ملی فوتبال و بازی‌های سرنوشت‌ساز تیم ملی در دیدارهای مقدماتی جام جهانی از چند روز دیگر با تعطیلی حدودا یک ماهه رو‌به‌رو خواهد شد امشب دو مسابقه معوقه از هفته بیستم و یک بازی معوقه از هفته بیست و یکم لیگ برتر برگزار می‌شود.
طبق برنامه اعلام شده در سه مسابقه معوقه لیگ برتر فوتبال امشب، پرسپولیس میهمان تیم ذوب آهن است و استقلال هم در آبادان به مصاف نفت آبادان می‌رود. دو تیم فولاد و تراکتور هم در اهواز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در ذیل نگاهی کوتاه به این مسابقات می‌اندازیم:
صنعت نفت آبادان.................................................استقلال
نفت آبادان از هفته یازدهم تا حالا رنگ برد را ندیده و در بازی با استقلال هم کار دشواری برای پیروز شدن دارد. بخصوص اینکه پورموسوی سرمربی نفت آبادان گفته که می‌خواهد در ادامه مسابقات به بازیکنان جوان‌تر تیمش بازی بدهد. از سویی دیگر استقلال هم بعد از دو شکست پیاپی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس در لیگ برتر به دنبال بازگشت به لیگ و رده سوم جدول است. آبی پوشان در صورتیکه بتوانند از صنعت نفت 3 امتیاز را بگیرند 37 امتیازی خواهند شد و جانشین گل گهر سیرجان می‌شوند. در استقلال احتمالا دیاباته مقابل نفتی‌ها غایب است ولی استقلال آن‌قدر مهره بزرگ و تاثیرگذار دارد که بتوانند جای دیاباته را پر کنند. آبی پوشان با شکست دادن ذوب آهن در جام حذفی ضمن صعود به جمع 8 تیم برتر مسابقات خود را مدعی اصلی قهرمانی در جام حذفی می‌دانند اما این دلیل نمی‌شود که لیگ برتر را از دست بدهند.
بدون شک امشب در آبادان یا همان برزیل ایران شاهد یک بازی زیبا خواهیم بود، چرا که نفتی‌ها با توجه به سیر نزولی تیم‌شان می‌خواهند خود را در رده دوازدهم حفظ کنند و اگر به پیروزی برسند شاید دو سه پله در جدول لیگ صعود کنند.
فولاد..............................................................................تراکتور
فولاد خوزستان 3 بازی معوقه دارد که امشب یکی از آنها را برگزار می‌کند. شاگردان نکونام در صورتیکه در هر سه مسابقه معوقه پیروز شوند در آنصورت خود را تا رده سوم جدول می‌توانند بالا بکشند. فولاد در لیگ قهرمانان آسیا با جواد نکونام ضعیف‌ترین تیم ایرانی بود و از گروهش صعود نکرد. حالا این تیم باید در لیگ برای کسب سهمیه آسیایی دوباره تلاش کند. فولاد در لیگ برتر هم مقابل نساجی یک بر صفر شکست خورده و حالا به دنبال جبران مافات است. فولاد البته با شکست دادن قشقایی شیراز در جام حذفی خود را به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رساند.
تراکتور دیگر تیم قرمزپوش لیگ هم با وجود صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته و در جام حذفی هم شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. به طوریکه رسول خطیبی از سمتش استعفا کرد و در نهایت هم به تیم برگشت البته به اتفاق فیروز کریمی و این مرتبه کریمی مشاور فنی تراکتور است. حالا دو سرمربی علیه نکونام هستند تراکتور هم می‌خواهد خود را از میانه‌های جدول بالا بکشد. بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید.
ذوب آهن...............................................................پرسپولیس
بازی رفت دو تیم تا دقیقه آخر تقریبا بدون مشکل پیش رفت اما در دقیقه 90 جنجال‌ها و اخراج‌ها شروع شد و در نهایت هم بازی با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. اکنون شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. پرسپولیس برای بازگشت به صدر نیاز به پیروزی بیش از سه گل مقابل ذوب آهنی دارد که برای بقا می‌جنگد. پرسپولیس با یازده گل خورده صاحب بهترین خط دفاع لیگ است اما در این بازی دو مهره کارآمد خود را ندارد. سیدجلال حسینی کاپیتان سرخپوشان و فرجی دیگر مدافع پرسپولیس در این بازی به دلیل محرومیت غایب خواهند بود. البته فرجی بازیکنی تازه وارد است اما سیدجلال که برخی به او لقب سوپرمن را می‌دهند بازیکنی نیست که به راحتی جایش در قلب دفاع پرسپولیس پر شود.
ذوب آهن در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی دو گل به استقلال زد اما در جام حذفی مقابل این تیم شکست خورد و حالا شاگردان مجتبی حسینی به مصاف فینالیست آسیا می‌روند. ذوب آهن اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند و از پرسپولیس هم امتیاز بگیرد بهترین فرصت نصیبش شده چون ساختار دفاعی پرسپولیس به‌هم خورده است. شاید به همین دلیل هم هوادارانش مقابل فدراسیون در واکنش به رای انضباطی تجمع کردند. باید دید پرسپولیس در اصفهان می‌تواند به صدر برگردد یا تیم دوم اصفهان به ادامه صدرنشینی سپاهان در لیگ کمک خواهد کرد و از شاگردان گل‌محمدی امتیاز می‌گیرد.
برنامه و اسامی کامل داوران دیدارهای معوقه لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
معوقه هفته بیستم
دوشنبه 3 خرداد 1400
*صنعت نفت آبادان...............................استقلال(ساعت21/30)
داور:حمید حاج ملک
*فولاد خوزستان................تراکتور ‌سازی تبریز(ساعت20/45)
داور:محمد حسین ترابیان
معوقه هفته بیست و یک
*ذوب آهن..........................................پرسپولیس(ساعت19/30)
داور:کوپال ناظمی
شنبه 8 خرداد1400
*تراکتور ‌سازی تبریز................ماشین ‌سازی تبریز(ساعت19)
داور:ناصر جنگی
*سایپا........................................فولاد خوزستان (ساعت19/40)
داور:سید رضا مهدوی