kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

سازندگی: رأی رئیسی 30 درصد از بقیه نامزدها بیشتر است(خبر ویژه)

ارگان حزب اشرافی کارگزاران می‌گوید با وجود تبلیغات اندک و کمرنگ آیت‌الله رئیسی، وی پیشتاز رأی مردمی در نظرسنجی‌هاست.

روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «ضعیف در تبلیغات» نوشت: رئیسی در زمان ثبت‌نام گفت که باید شرایط تغییر کند و بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده اوضاع باشند. با این وجود تا این لحظه رئيسی با ثبت‌نام و تشکیل منسجم ستاد و تبلیغ شعارهایش نشان داده که می‌داند دست برتر را دارد؛ هم سبد رأی اصولگرایان را در اختیار دارد و هم این که نماد مبارزه با ناکارآمدی و فساد نشان داده می‌شود.
رئيسی که در سال 96 با شعار دولت کار و کرامت در عرصه انتخابات حاضر شده بود این بار در بیانیه در زمان انتخابات بر موضوع تحول تمرکز داشت. برخی منابع از همان زمان ثبت‌نام تاکید کردند که رئیسی با شعار «مبارزه با فساد» و «دولت کارآمد» در انتخابات حاضر می‌شود.
مشخصا بیش از این که ابراهیم رئیسی اصراری بر نزدیک شدن به اصولگرایان داشته باشد اصولگرایان اصرار به نزدیک شدن به او دارند.
فارغ از تقسیم‌بندی فردی و جناحی در شرایط فعلی رئیسی در نظرسنجی‌ها صدرنشین است. براساس تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا در تاریخ 27 تا 30 اردیبهشت ماه رئيسی با اختلاف سی ‌درصدی از دیگر کاندیداها جلوتر است.
در بررسی آرای منفی کاندیداها نیز جهانگیری 21 درصد، لاریجانی 8 درصد، احمدی‌نژاد 6 درصد و رئیسی 4/7 درصد آرای منفی را به خود اختصاص داده‌اند.
سیدابراهیم رئیسی، در هنگام ثبت‌نام در بیانیه‌ای با نفی «تعارفات سیاسی و زد و بندهای جناحی»، گفت که برای رسیدن به «ایران قوی» به «تحول همه‌جانبه و نظام‌مند» نیاز است. او در این بیانیه سیاهه‌ای از انتقادهای شدید خود به عملکرد دولت را این‌گونه آورده است: «ضعف مدیریت اجرایی، تقلیل توجه به آرمان‌های مبنایی یا انحراف از آن، بخشی‌نگری، گم ‌کردن اولویت‌ها، تن ‌دادن به ساختار فرسوده، جهت‌گیری‌های چندگانه و متعارض، بوروکراسی ناکارآمد و مزاحم، سیاست‌زدگی، چشم دوختن به بیرون و تحقیر توان داخلی.»