kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
از ابتدای سال ۹۹ تا پایان فروردین امسال

۸۰ هزار دستگاه استخراج غیرقانونی ارز‌ دیجیتال توسط پلیس توقیف شد

سخنگوی ناجا، از توقیف ۸۰ هزار دستگاه استخراج غیرقانونی ارز‌های دیجیتال (ماینر) از ابتدای سال ۹۹ تا آخر فروردین امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا آخر فروردین سال جاری نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال و لوازم جانبی به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال با تلاش پلیس‌های تخصصی ناجا توقیف شده است.
حاجیان با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با استخراج غیر‌قانونی ارز‌های دیجیتال در کشور جدی است، افزود: با همکاری مردم نسبت به شناسایی و انهدام تعدادی زیادی از مزارع مربوطه اقدام کرده و در این زمینه نزدیک دو هزار پرونده تشکیل و به همراه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شده است.
وی با اشاره به ناامن بودن خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها، اظهارداشت: محیط داد و ستد ارز‌های دیجیتال جولانگاه کلاهبرداران حرفه‌ای بوده و تاکنون تعدادی زیادی از هموطنان به دلیل نداشتن علم و دانش کافی در این حوزه، با گرفتاری در دام مجرمان حرفه‌ای سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند.
معاون اجتماعی ناجا با توجه به تهدیدات زیاد خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و احتمال از بین رفتن همه سرمایه آنها، به مردم توصیه کرد در انجام معاملات ارز‌های دیجیتال ریسک نکنند.
حاجیان با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیرقانونی اینگونه دستگاه‌ها در نظام اقتصادی کشور و شبکه توزیع و برق رسانی به دلیل مصرف بیش از ‌اندازه برق گفت: پلیس در راستای وظایف قانونی، آمادگی کامل برای همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط به ویژه وزارت نیرو درخصوص شناسایی و توقیف ماینر‌ها و جمع‌آوری مزارع غیرقانونی استخراج ارز‌های دیجیتال و دریافت اطلاعات مردمی در این خصوص از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ را دارد.