kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
در پاسخ به سنگ‌اندازی‌های غرب صورت گرفت

راهپیمایی سراسری و گسترده مردم سوریه در حمایت از انتخابات ریاست جمهوری

همزمان با سنگ‌اندازی برخی کشورها در مسیر رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری سوریه، شهروندان سوری با برگزاری تجمعات و تظاهرات در استان‌های مختلف این کشور، حمایت خود از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، نشان دادند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری‌هایی که در خارج به سر می‌برند، از دو روز پیش در کشورهای خارجی آغاز شده است. اما برخی کشورهای خارجی، خصوصا ترکیه و آلمان، در مسیر جمع‌آوری آراء، سنگ‌اندازی کردند. در این میان، رسانه‌های وابسته به غرب نیز همه تلاش‌های خود را به کار گرفتند تا به مخاطبان القاء کنند که انتخابات جاری در سوریه، فرمایشی است. به اعتقاد کارشناسان، علت این همه خصومت و دستپاچگی مخالفان نظام سوریه و حامیان تروریسم، این است که در صورت برگزاری انتخابات، جنگ داخلی در سوریه، عملا پایان می‌یابد و تروریسم باید این کشور را ترک کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به این جو‌سازی‌ها، قشرهای مختلف مردم سوریه جمعه با برگزاری تجمعات گسترده در استان‌های دیرالزور، حمص، لاذقیه، طرطوس، حلب و سویدا، از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند.
«حموده صباغ»، رئیس‌پارلمان سوریه، قبلا اعلام کرده بود که این انتخابات قرار است روز ۲۶ ماه مه (پنجم خرداد) برگزار شود. «عبدالله سلوم عبدالله»، «بشار حافظ اسد» و «محمود احمد مرعی» نامزدهای این دوره از انتخابات هستند.
قدردانی وزارت خارجه سوریه
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد‌، مشارکت سوری‌های خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری، نشانه عمق وابستگی آنها به میهن است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت خارجه سوریه از شهروندان سوری خارج از میهن به سبب انجام وظیفه ملی و رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری، قدردانی کرد.
در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است، شهروندان سوری مقیم خارج از سرزمین‌های جمهوری عربی سوریه، با حضور در سفارتخانه‌های سوریه، در انتخابات ریاست جمهوری
شرکت کردند.
براساس این بیانیه، با وجود اقدام برخی کشور‌های دشمن سوریه و عاملان جنگ ظالمانه علیه این کشور، سوری‌ها در سراسر جهان با حضور گسترده در مراکز رأی گیری، عمق وابستگی خود را به میهن نشان دادند.