kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
شرکت ملی گاز خبر داد

صدور بیش از ۸ میلیون قبض گاز رایگان برای مشترکان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از زمان شروع طرح رایگان شدن گازبهای مشترکان کم‌مصرف تاکنون، بیش از ۸ میلیون قبض رایگان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حسن منتظر تربتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شروع شدن طرح رایگان کردن مشترکان کم‌مصرف تاکنون بیش از ۸ میلیون قبض رایگان صادر کردیم که در ماه‌های آینده بیشتر خواهد شد.
او افزود: امیدواریم که عمده دهک‌های اول و دوم و بخشی از دهک سوم جامعه مشمول قبض‌های رایگان شوند.
تربتی گفت: صنعت گاز یک صنعت راهبردی است که بخش عمده تامین انرژی کشور را با پوشش‌دهی ۹۵ درصدی شهر‌ها و روستا‌ها بر عهده دارد.
او بیان کرد: پا به پای توسعه صنعت گاز، موضوع تامین کالا و خودکفایی در این صنعت نیز مدنظر بوده و اکنون عمده کالا‌های مورد نیاز ما از قبیل لوله‌های پلی اتیلن، لوله‌های فولادی، توربوکمپرسور‌ها و ... در داخل کشور تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز اظهار کرد: همچنین برای تامین کالا‌های‌های تک در بخش مکانیک و ابزار دقیق، قرارداد‌هایی با ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش بنیان داریم.
او ادامه داد: در حال حاضر نیز تقاضای ما از شرکت‌های دانش بنیان، مربوط به مواد شیمیایی مانند جاذب‌ها و سیلیکاژل‌هاست و امیدواریم بتوانیم از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان این نیاز را برطرف کنیم.
این مقام مسئول افزود: در این زمینه، ظرفیت انعقاد قرارداد‌هایی با مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان را داریم که شرکت‌های داخلی توان تامین آن را دارند. تلاش می‌کنیم از طریق این رویداد و جلسات B۲B پس از آن، به نتیجه مطلوب برسیم.
او افزود: عمده اقلام مهم داخل کشور تولید می‌شود. ممکن است اقلام ریزی هم باشد که از خارج از کشور بیاید، اما می‌توان گفت اتکای ما به داخل به حدود ۹۸ درصد رسیده و امروز نیاز ما بیشتر به تامین مواد شیمیایی است که تلاش می‌کنیم از طریق شرکت‌های دانش‌ بنیان نیاز را رفع کنیم.
تربتی در مورد شایعه تقاضای کشور عمان برای واردات گاز از ایران گفت: درخواست برای واردات گاز همیشه هست، باید دید که کدام به نتیجه می‌رسد و این موضوع باید از طریق وزارت نفت پیگیری شود.