kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
وزارت راه:

مشاوره سایت‌ها درباره سامانه ملی املاک و اسکان مورد تایید نیست

وزارت راه اعلام کرد، تماس با پیش شماره‌های ۹۰۹ برای مشاوره درخصوص ثبت‌نام در سامانه ملی املاک مستلزم پرداخت هزینه‌های قابل توجه از طریق قبض تلفن خواهد بود و محتوای ارائه شده توسط پاسخگویان در این سامانه‌ها مورد تأیید این وزارتخانه نیست.

در پی تبلیغات برخی سایت‌ها در فضای مجازی درخصوص ارائه مشاوره درخصوص ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که تماس با پیش شماره‌های 909 مستلزم پرداخت هزینه‌های قابل توجه از طریق قبض تلفن خواهد بود و محتوای ارائه شده توسط پاسخگویان در این سامانه‌ها مورد تأیید این وزارتخانه نیست.
وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، 24 ساعته به سؤالات شهروندان پاسخ می‌دهد.
بر همین اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره 59198-021 و شماره پیامکی 021193 برای پاسخگویی به صورت 24 ساعته آمادگی دارد.
شهروندان تهرانی با گرفتن شماره 59198 و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری 02159198 می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سؤالات خود را مطرح کنند.
به گزارش تسنیم، یکی از انتقاداتی که مردم به سامانه ملی املاک و اسکان دارند، عدم اطلاع‌رسانی مناسب و پیوسته از سوی وزارت راه و شهرسازی (معاونت مسکن و ساختمان) و پاسخگویی به ابهامات موجود است که باید تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شود.
بر اساس جدول زمانبندی منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی سرپرستان خانوار تا 19 خرداد فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات محل سکونت خود در سامانه ملی املاک و اسکان اقدام کنند.