kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

محورهای برفی مناطق مرزی ‌اشنویه بازگشایی شد

رئیس ‌اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای‌اشنویه گفت: عملیات برفروبی و بازگشایی محورهای برفی مناطق مرزی این شهرستان به طول ۸۵ کیلومتر به پایان رسید.


هاوری مدرس اظهار داشت: این عملیات با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی جهت تسهیل تردد روستاییان، عشایر و نیروهای مرزبانی انجام شد.
وی اضافه کرد: حجم بالای برف در مناطق ییلاقی و راه‌های مرزی موجب بسته شدن این مسیرها شده بود که نیروهای راهداری اقدام به برف‌روبی و بازگشایی این مسیرها کردند.
رئیس ‌اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ‌اشنویه ارتفاع برف در این مناطق را سه تا ۶ متر اعلام کرد و افزود: ۲ دستگاه بولدوزر و لودر عملیات برف‌روبی در مناطق مرزی را به اتمام رساندند.
وی افزود: به دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن این مناطق امکان بازگشایی محورهای ارتباطی پیش از این وجود نداشت که با مساعد شدن هوا ماشین‌آلات سنگین راهداری توانستند به این مناطق اعزام و اقدام به برف‌روبی این مسیرها کنند.
شهرستان مرزی‌اشنویه در یک منطقه کوهستانی و سردسیر در جوار مرزهای عراق و ترکیه واقع شده است و برخی ارتفاعات ییلاقی آن از جمله مناطق «شیوه خزال» در روستای «گلاز» و مناطق کوهستانی و برفی تا اواسط مردادماه دارای برف است.