kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
خطاب به آمریکا و اروپا

پوتین: دندان‌های دشمن را می‌شکنم

رئیس‌جمهور روسیه به همه کسانی که قصد دارند حاکمیت روسیه را تضعیف کنند، هشدار داد که مسکو دندان‌های این افراد را در دهان شان خُرد خواهد کرد.

 



«ولادیمیر پوتین» پنجشنبه گذشته هشدار داد که هر کشوری قصد تضعیف حق حاکمیت روسیه را داشته باشد، دندان‌هایش خُرد خواهند شد. او افزود: «هرکدام می‌خواهند گازی بگیرند یا تکه‌ای را از ما جدا کنند، اما هرکس قصد چنین کاری را دارد، باید بداند که ما دندان‌هایش را خُرد می‌کنیم تا دیگر نتواند گاز بگیرد.»
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت که توسعه و پیشرفت ارتش روسیه، تضمینی برای پیروزی این کشور است و هیچ کشوری نباید با مدعی شدن بخشی از قلمرو آن، شانس خود را امتحان کند.
گفتنی است، روسیه اخیراً به ناتو هشدار داده است که قطب شمال جزیی از قلمرو این کشور است. از سوی دیگر، کشورهای عضو ناتو از ادعاهای اوکراین درباره بخش‌هایی از روسیه، از جمله کریمه، حمایت می‌کنند. «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، بامداد پنجشنبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در «ریکیاویک» پایتخت ایسلند دیدار کرد. بلینکن با تأکید بر سیاست‌های ضد روسی آمریکا، مدعی شد: «اگر روسیه علیه آمریکا دست به اقدامات ستیزه‌جویانه بزند، ما و متحدان و شرکای مان واکنش نشان خواهیم داد.»
با روی کار آمدن «جو بایدن» در آمریکا، روابط واشنگتن و مسکو بسیار تیره‌تر از قبل شده است، تا جایی که بارها هر طرف به طور ضمنی طرف دیگر را به برخورد نظامی تهدید کرده و گاهی هم این تهدیدات، صراحت بیشتری پیدا کرده است.