kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

دریافت رشوه در قبال پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

رئیس ‌کل دادگستری گلستان از رسیدگی به سه پرونده مربوط به تخلفات بانکی در دادسرای مرکز استان خبر داد.

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان، هادی هاشمیان، اظهار داشت: دو پرونده مربوط به تخلفات در بانک ملی است و یک مورد دیگر مربوط به بانک کشاورزی استان  است.
وی گفت: در یکی از این پرونده‌ها کارمند بانک ملی استان با سوءاستفاده از موقعیت شغلی از حساب سپرده مشتریان برداشت و به حساب خود واریز می‌کرد که تاکنون تحقیقات حاکی از برداشت 3 میلیارد تومان است و با ادامه رسیدگی‌ها احتمال افزایش این مبلغ وجود دارد.
هاشمیان ادامه داد: پرونده یکی از مدیران ارشد بانک ملی در استان هم که در قبال پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و ‌اشخاص، حداقل 30 عدد سکه بهار آزادی و چندین هزار دلار  و یک آپارتمان به عنوان رشوه گرفته بود، درحال رسیدگی است.
وی گفت: در پرونده مربوط به  بانک کشاورزی استان نیز یکی از مدیران این بانک با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و همکاری با چند تن دیگر با وعده پرداخت تسهیلات 5 میلیون تومانی بلاعوض به کشاورزان، پرونده‌های صوری پرداخت تسهیلات 30 تا 50 میلیون تومانی به نام این کشاورزان تشکیل می‌دادند و پس از واریز وام، بیشتر  آن را به نفع خود برداشت می‌کردند.
رئیس‌ کل دادگستری گلستان ادامه داد: تحقیقات در این پرونده فعلا حاکی از یک و نیم میلیارد تومان سوءاستفاده است که با تکمیل تحقیقات احتمال افزایش این رقم وجود دارد.
به گفته وی این پرونده‌ها فعلا سه متهم دارد که همه ممنوع‌الخروج هستند و تحقیقات برای شناسایی واسطه‌ها و دیگر افراد مرتبط با این تخلفات، ادامه دارد. تخلفات این افراد با بررسی‌های سازمان بازرسی استان کشف شده و در دادسرای استان در حال
رسیدگی است.