kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
در میدان فلسطین برگزار شد

تجمع شهروندان تهرانی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین

جمعی از شهروندان تهرانی با تجمع در میدان فلسطین، با اعلام انزجار از جنایات و حملات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.

شهروندان تهرانی با تجمع در میدان فلسطین تهران، ضمن اعلام انزجار از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به مردم بی‌دفاع نوار غزه، همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام داشتند.
به گزارش مهر، تجمع‌کنندگان در میدان فلسطین، پس از برگزاری این مراسم، نماز جماعت را با رعایت فاصله اجتماعی اقامه کردند.
در این مراسم، مردم با در دست داشتن پرچم‌های حزب‌الله لبنان و دست‌نوشته‌هایی با مضمون دفاع از فلسطین که به زبان‌های عربی و عبری نوشته شده بود، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را در میدان فلسطین طنین‌انداز
کردند.
تجمع طلاب و روحانیان تهران
در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
همچنین، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه تهران با تجمع در مدرسه علمیه مروی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حملات این رژیم کودک‌کش به غزه را محکوم کردند.
به گزارش فارس، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با طرح سؤالی مبنی بر اینکه ما در این فاصله مکانی با فلسطین به جز تظاهرات و شعار کاری نمی‌توانیم برای فلسطینیان انجام دهیم؟ گفت: ما در کشورمان می‌توانیم برای فلسطینیان کارهایی انجام دهیم که شاید خود آنها نتوانند این کارها را انجام دهند و آن این است که باید رگ حیات و عامل بقای قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را قطع کنیم.
جریان سازشکار در کشور ما هم فعال است
وی ادامه داد: بقای حیات صهیونیست‌ها اسلحه نیست، ثروت نیست و حتی مکتب انحرافی و ابزار فرهنگی و رسانه‌ای مثل ‌هالیوود هم نیست، بلکه بقای حیات آنها افراد سازشکاری هستند که در منطقه و در کشور ما پراکنده هستند، افراد ضعیفی مانند یاسر عرفات وقتی پای میز مذاکره می‌نشینند و برای آنها کف می‌زنند، هیجان‌زده می‌شوند و بدترین تصمیم را برای فلسطینیان می‌گیرند.
برای مقابله با مستکبران
باید سازشکاران با آنها را به زیر کشید
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران با بیان اینکه برای مقابله با مستکبران، باید سازشکاران با آنها را به زیر کشید، بیان داشت: کمک مستقیم به مردم فلسطین این است که سازشکاران به زیر کشیده شوند، شاید گمان کنید که اگر الان در غزه بودید، به مردم آنجا کمک می‌کردید، اما شما می‌توانید با رسوا کردن جریان سازشکاری بسیار قوی‌تر و مؤثر‌تر به فلسطینیان کمک کنید.
رگ حیات اسرائیل جریان سازشی است که
مردان میدان مقاومت را تحقیر می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با‌ اشاره به اینکه جریان سازش‌کار در کشور ما هم فعال است، گفت: وقتی در کشور ما با این همه سابقه مقاومت، جریان سازش سر بلند می‌کند و مردان میدان مقاومت را تحقیر می‌کند، از دیگران چه انتظاری دارید؟ امروز جهاد همین است که با جریان سازش‌کار مقابله کنیم و به گفته رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «خرمشهرهایی در پیش داریم» باید بدانیم و بفهمیم این خرمشهرها باید از همین جریان سازش‌کار گرفته شود.
وی با‌ اشاره به اینکه جریان سازش‌کار از صدر اسلام و یا حتی پیش از اسلام هم وجود داشت، بیان داشت: در روایت از پیامبر(ص) داریم که امت من هم سامری دارد، سامری کسی بود که همه نعمت‌هایی را که خدا پس از پشت‌ سر گذاشتن مشکلات به ‌آنها داده بود، نابود کرد. زمانی مظهر سامری ابوموسی ‌اشعری بود و این جریان از‌ اشعث شروع شد تا ابوموسی و ابن‌ملجم ادامه یافت. موضوع تا حدی جدی است که امام علی(ع) خوارج را تارومار کرد اما آنها را لعن نکرد در حالی که ابوموسی و ‌اشعث را لعنت کرد.
یاسر عرفات نمونه جریان سازش بود
که حقیر زیست و با تحقیر کشته شد
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران یاسر عرفات را نمونه جریان سازش دانست و گفت: عرفات مظهر سازشکاری بود و همه مذاکراتش نتیجه‌ای برای فلسطین نداشت و دست آخر پس از اینکه او را بسیار تحقیر کردند و مورد اهانت قرار دادند، با تحقیر به قتل رساندند. در ماجرای برجام هم همین بود، آمریکا ذره‌ای آبرو برای دولتمردان ما نگذاشت در حالی که اینها روی آمریکا بسیار حساب کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد: این قانون خداوند است که هر کس با دشمن برخورد نکند، تحقیر می‌شود زیرا هنوز تفاوت رقیب و دشمن را نفهمیده و نمی‌داند که باید با دشمن برخورد کرد و سازش برای زمانی است که ما رقیب در پیش داریم نه دشمن.
کاش در شعار بعد از نماز بگوییم
مرگ بر منافق و سازشکار
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه‌ای کاش در شعارهای بعد از نماز به جای مرگ بر منافقین و کفار می‌گفتیم: «مرگ بر منافق و سازشکار» ادامه داد: جریان سازش رگ حیات صهیونیست است و اگر قطع شود اسرائیلی باقی نخواهد ماند. در شعارهای بعد از نماز می‌گوییم «مرگ بر منافقین و کفار» البته کفر درجاتی دارد و شاید همه کفار لایق مرگ نباشند و بهتر است بگوییم «مرگ بر منافق و سازشکار».