kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

دودوزه‌بازی کارگزاران با لاریجانی(خبر ویژه)

عضو مرکزیت حزب کارگزاران می‌گوید: سخنان علی لاریجانی در روز ثبت‌نام نامزدها، برای اصلاح‌طلبان جذاب بود.

محمد عطریانفر به خبرگزاری مهر گفت: لاریجانی امروز با لاریجانی سال‌های فعالیت در صداوسیما فاصله بسیار زیادی گرفته است. منطق مشارکت علی لاریجانی مبتنی بر واجد بودن یک سابقه اصولگرایی است که با رویکردهای مناسب اصلاح‌طلبانه در دوازده سال اخیر همراه شده است.
تصویر امروز لاریجانی، تصویری متفاوت از چهره اصولگرایی او است. بیانیه علی لاریجانی در نشست خبری بعد از ثبت نام تصویر متفاوتی از او ارائه کرد که از منظر نگاه اصلاح‌طلبی بسیار جذاب و قابل احترام بود.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: البته اینکه تصور کنیم اصلاح‌طلبان از پشتیبانی نیروی نامدار درون جریانی خودشان دست بکشند و به سمت لاریجانی بروند دور از ذهن به نظر می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه در گام اول قطعاً اصلاحات از لاریجانی حمایت نخواهد کرد، بیان کرد: حمایت از لاریجانی در حضور جهانگیری خلاف فهم منطقی سیاسی است که اصلاحات یک چهره شاخص از بدنه خود را در رقابت داشته باشند، حمایت از او را متوقف کنند و به سمت کسی مثل لاریجانی بروند.
وی اظهار کرد: در دور دوم اگر رقابت بین لاریجانی و رئیسی باشد به نظر می‌رسد اصلاحات تدبیر جدیدی اتخاذ کرده و به سمت لاریجانی خواهد رفت.
عطریانفر در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات لاریجانی درباره «پادگان» و «دادگاه» برای اصلاحات جذاب بوده است، گفت: بله نکته کلیدی اظهارات لاریجانی همین جمله بود، همچنین بیان ضرورت آرامش سیاسی برای رسیدن به اهداف ملی و پاسخ به دغدغه‌های مردم از جمله نکاتی بود که مورد پسند اصلاح‌طلبان بود.
وی با بیان اینکه ادبیات انتخاباتی لاریجانی شباهت بسیاری به ادبیات انتخاباتی روحانی دارد، تصریح کرد: ممکن است فقراتی از صحبت‌های لاریجانی شبیه به روحانی یا خاتمی باشد؛ اما هرکس ادبیات و واژگان خود را دارد و متعلق به خود شخص است.
یادآور می‌شود روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران هم امروز تصویر تمام صفحه خود را به ستایش از لاریجانی اختصاص داد و این در حالی است که کرباسچی و مرعشی در گذشته با ادبیاتی مانند «سربازگیری از جبهه رقیب» و «شرط‌بندی روی اسب بازنده» یاد کرده‌اند و در واقع به نظر می‌رسد آنها، لاریجانی را برای اخلال در رقیب می‌خواهند و نه حمایت در تراز یک بازیگر اصلی.