kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

بازداشت ۵۷ نفر از عناصر ناسالم مرتبط با مجموعه‌های قضایی به اتهام فساد و دریافت رشوه

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در شورای عالی این قوه گزارشی از شناسایی و برخورد با عناصر ناسالم مرتبط با مجموعه‌های قضایی ارائه داد.

 


به گزارش میزان، حجت‎الاسلام عبداللهی اظهار داشت: تاکنون ۵۷ نفر از عناصر ناسالم مرتبط با مجموعه‌های قضایی طی دو مرحله به اتهام فساد و دریافت رشوه بازداشت شده‌اند که بازداشت‌شدگان شامل ۱۰ کارمند سازمان ثبت اسناد و املاک، ۴۲ تن از وکلای دادگستری و پنج نفر از کارچاق‌کن‌ها و اعضای موسسات حقوقی می‌شوند که ۲۹ نفر زن و ۲۷ نفر از آنها مرد هستند و کل مبالغی که تحت عنوان رشوه از آنها کشف شده بیش از ۱۳ میلیارد ریال است.
صدور کیفرخواست شبکه فساد سازمان‌یافته در شهرداری و شورای شهر لواسان
دادستان تهران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی درخصوص کشف و شناسایی یک شبکه فساد سازمان‌یافته در شهرداری و شورای شهر لواسان گفت: افرادی با سوءاستفاده از جایگاه قانونی خود در این مجموعه‌ها با صدور مجوز برای ساخت‌وساز‌های مسئله‌دار و نادیده گرفتن تخلفات متعدد ساختمانی، نقش موثری در تغییر کاربری زمین‌ها و تجاوز به اراضی ملی داشتند.
علی القاصی‌‌مهر، با اشاره به صدور کیفرخواست برای ۵۱ متهم این پرونده به اتهام ارتشاء و وساطت در ارتشاء، پرداخت یا اخذ رشوه و تحصیل مال به نحو نامشروع و پولشویی، از ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری تهران خبر داد و مجموع ارقام مربوط به این پرونده را بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که در پرونده برای برخی پرداخت‌کنندگان رشوه نیز مفتوح به رسیدگی است.
لغو یکی از بخشنامه‎های بانک ملی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه از لغو یکی از بخشنامه‎های بانک ملی با پیگیری‌های این سازمان خبر داد که بانک مذکور از سال ۹۴ بر خلاف مقررات شورای پول و اعتبار صد‌ها میلیارد تومان از طریق دریافت یک درصد کارمزد از مشتریان درآمدزایی کرده و رقم دریافتی یک استان بالغ بر پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده که مقرر شده این ارقام به مشتریان برگردانده شود.
حجت‌الاسلام حسن درویشیان همچنین با ارائه گزارشی از شناسایی و برخورد با کارکنان متخلف و سوءاستفاده کننده از موقعیت شغلی برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگیری یکی از کارکنان و یکی از مدیران ارشد بانک ملی در استان گلستان و یکی از مسئولان بانک کشاورزی استان گلستان خبر داد.