kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
وزیر بهداشت اعلام کرد:

تزریق واکسن کرونا به ۱۴ میلیون جمعیت کشور تا پایان خرداد ماه

۱۴ میلیون جمعیت هدف شامل افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و بیماران صعب‌العلاج تا پایان خرداد ماه واکسینه می‌شوند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی  در جلسه ستاد مقابله با کرونا  در مشهد  گفت: در موج چهارم ما سه کار اصلی راه‌اندازی کلینیک بستری موقت، فعال کردن مراکز ۱۶ ساعته و بستری نکردن بیماران غیر اورژانسی و حمایت از این بیماران در منازل را انجام دادیم و توانستیم از موج چهارم به‌عنوان سهمگین‌ترین موج عبور کنیم.
سعید نمکی، افزود: ویروس کووید هندی و آفریقایی در بعضی از شهر‌های کشور مشاهده شد و تحت کنترل است، اما این ویروس برخلاف ویروس انگلیسی که از مرز‌های غربی وارد شد از مرز‌های جنوبی و جنوب شرقی و شرق وارد می‌شود و باید مراقبت ویژه‌ای در مرز‌ها انجام شود و در این راستا مرزبانی باید فعالیت خود را در ورود و خروج اتباع خارجی و تردد مرزی بیشتر کند.
وی از تولید واکسن‌های داخلی و استفاده از آن در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: درحال حاضر روزانه بیش از ۱۵۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود و این واکسیناسیون تا بیش از ۳۰۰ هزار تزریق در روز خواهد رسید و از خرداد ماه تولید داخلی واکسن کرونا با شش پلت فرم برای استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: در موج چهارم میزان مرگ و میر نسبت به بستری در موج سوم نصف شده است و علت اصلی آن تجربه بالای کادر درمان، همدلی مردم و مسئولین و تلاش همکاران ما در کادر درمان بوده است.