kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

انتقاد مجتبی رحماندوست از استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات تجاری(اخبار ادبی و هنری)

دکتر مجتبی رحماندوست، نویسنده و نماينده مردم تهران در يادداشتي از استفاده ابزاری از زنان در تبليغات بازرگاني تلویزیون انتقاد کرد.


رحماندوست در يادداشتي که سایت «خانه ملت» منتشر کرده، نوشته است: «سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در ماه‌هاي اخير کشف جديدي کرده است که بايد به او تبريک گفت. بسياري از شبکه‌هاي تلويزيوني از حضور زناني پر شده است که در خدمت آگهي‌هاي بازرگاني درآمده‌اند. ظاهرا صدا و سيما هم عفاف و هم حجاب را در پوششي مي‌بيند که موي خانم‌‌ها ديده نشود و غافل است از مدل‌هاي حضوري که آنان در اين آگهي‌‌ها حضور پيدا مي‏کنند که هم با مصاديق عفاف مغاير است و هم با مصاديق حجاب. به برکت اقدام صدا و سيما، فروش کالاهايي که خانم‌‌ها در وضعيت فعلي در خدمت تبليغ آنها قرار دارند بالا رفته است و زن، جايگاه واقعي خود را بازيافته است. اين کشف جديد را به صدا و سيما تبريک مي‌گويم.»