kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

اعتراض وجدان‌های بیدار جهان علیه جنایات وحشیانه صهیونیست‌های کودک‌کش

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به شهادت رساندن 181 تن از جمله 52 کودک و 31 زن، باعث شد تا در اقصی نقاط جهان مردم برای حمایت از فلسطین محکومیت جنایت‌های اسرائیل به خیابان‌ها بیایند.




هفتمین روز نبرد «شمشیر قدس» در حالی سپری شد که رژیم صهیونیستی ناتوان از مقابله با جنبش‌های فلسطینی، همچنان مناطق غیر نظامی را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن هدف حملات هوایی قرار می‌دهد. شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تا دیروز، به ۱۸۱ شهید، از جمله ۵۲ کودک و ۳۱ زن، و ۱۲۲۵ مجروح افزایش یافت. این حملات وحشیانه باعث شد تا وجدان‌های بیدار در نقاط مختلف جهان درحمایت از مردم فلسطین و اعتراض علیه جنایات صهیونیست‌ها، به خیابان‌ها بیایند.
حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در شهرهای اروپا از پاریس، مادرید و لاهه آغاز شد و در دیگر شهرهای اروپایی گسترش یافت. رسانه‌های غربی گزارش دادند که حدود 3000 نفر در میدان «لابرتین» بروکسل، پایتخت بلژیک، به مناسبت «یوم النکبة» (فاجعه اشغال فلسطین)، تجمع و تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها در قدس اشغالی علیه فلسطینیان را محکوم کردند. از فرانسه نیز خبر رسید، تظاهرات علیه قساوت‌های رژیم صهیونیستی در پاریس، به درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی منجر شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که علیرغم ممنوعیت‌های تحمیلی دولت پاریس برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین، چندین هزار نفر از مردم فرانسه در سراسر این کشور اروپایی، از جمله پاریس، راهپیمایی کردند و علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار دادند. در اسپانیا نیز حدود 2500 نفر روز گذشته در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند: «این جنگ نیست، نسل کشی است». معترضان نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: «سکوت بعضی‌ها، رنج دیگر‌ان است» و «بیت‌المقدس، پایتخت ابدی فلسطین». در برلین و دیگر شهرهای آلمان و همچنین، در سوئیس، هلند، لندن و یونان، هزاران نفر در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کردند.
فعالان عراقی نیز همزمان با اعلام آمادگی گروه‌های مقاومت عراق برای پیوستن به نبرد در فلسطین اشغالی، در شبکه‌های اجتماعی کمپینی را با هشتگ «سربازان از بغداد تا قدس» راه‌انداختند. هزاران نفر در میدان التحریر بغداد در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تجمع کردند. در آنکارا، تظاهر‌کنندگان مقابل اقامتگاه سفیر رژیم صهیونیستی تجمع کردند و از مقام‌های ترکیه خواستند جهت حمایت از فلسطینیان، به بیت المقدس نیروی نظامی اعزام کند. در داخل فلسطین اشغالی هم ده‌ها صهیونیست در شهر تل‌آویو با برپایی تظاهراتی، خواستار آتش بس با حماس شدند. تظاهر‌کنندگان تابلوهای «نبرد را متوقف کنید» با خود حمل می‌کردند.
باران موشک بر سر تل‌آویو
از سوی دیگر، نیروهای گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، از بامداد یکشنبه موشک باران تل‌آویو و شهرهای اطراف آن را از سرگرفتند. «ابوعبیده»، سخنگوی نظامی این گردان‌ها، در بیانیه‌ای اعلام کرد، این حملات پس از پایان مهلت دو ساعته انجام شد که از قبل برای توقف حملات به تل‌آویو و اطراف آن اعلام شده بود. پیش از این، گردان‌های قسام اعلام کرده بود، به مدت دو ساعت از ساعت ۲۲ به وقت محلی تا ساعت ۲۴ به صهیونیست‌ها در تل‌آویو و شهرهای اطراف آن برای بیرون آمدن از پناهگاه‌های شان مهلت داده شده است و پس از آن، حملات مجددا شروع می‌شود. همزمان، ابوعبیده اعلام کرد، قسام در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به برج‌های مسکونی و منازل امن، با ده‌ها موشک شهر اشدود در داخل اراضی اشغالی را هدف قرار‌داده است. همچنین، گردان‌های عزالدین قسام از آغاز مجدد حملات موشکی به سوی مناطق صهیونیست‌نشین در پاسخ به بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه خبر داد. به گزارش شبکه الجزیره، قسام اعلام کرد که شهر «نتیفوت» واقع در «النقب» و پایگاه هوایی «حتسور» را هدف حملات موشکی خود قرار‌داده است. در پی حملات گردان‌های قسام، آژیرهای هشدار در تل‌آویو و تعدادی از شهرهای مرکزی و جنوبی اراضی اشغالی به صدا در آمد و میلیون‌ها صهیونیست از ترس به پناهگاه‌ها رفتند. سخنگوی ارتش اسرائیل نیز دیروز اعلام کرد که در کمتر از ۲۴ ساعت، پرتاب حدود ۱۲۰ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل را رصد کرده است. وی در حساب توئیتر خود نوشت: "از هفت شب تا هفت صبح‌، حدود ۱۲۰ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد.» روزنامه معاریو هم از فرود آمدن موشک‌هایی در شهرهای ریشون لتسیون، غان یافنیه و اسدود خبر داد. العهد نیز گزارش داد پس از حملات قسام به تل‌آویو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، میلیون‌ها تن از جنوب تا هرتزلیا در اراضی اشغالی وارد پناهگاه‌ها شدند و آژیرهای هشدار در د ه‌ها شهرک از اطراف غزه گرفته تا اسدود، الوسط، تل‌آویو، الرمله و الجنوب شنیده شد. منابع رژیم صهیونیستی با اشاره به شمار صهیونیست‌هایی که در پناهگاه به سرمی‌برند، شمار آنها را شش میلیون دانستند و این شامل تل‌آویو و شهرهای مرکزی فلسطین اشغالی نمی‌شود. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هم از اسرائیلی‌ها خواست در پناه‌گاه‌ها بمانند، چرا که تنها در این صورت، جان سالم به در می‌برند. تحلیلگران صهیونیستی می‌گویند، بخش سیاسی در تل‌آویو شکست خورده و به همین دلیل، ارتش وارد عمل شده است.
هشدار گروه‌های مقاومت
همچنین، «اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس، به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که با آتش بازی نکند. به گزارش ایسنا، هنیه که به شیوۀ ویدئو کنفرانس، برای حاضران در جشنواره مردمی اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت:
« بارها و بارها نه تنها با حرف، بلکه با انتفاضه و مقاومت به آنها (رژیم صهیونیستی) هشدار دادیم و به آنها گفتیم با آتش بازی نکنید؛ مسجدالاقصی قبله، هویت و عقیده ماست.» وی افزود:« به آنها هشدار دادیم و گفتیم که مسجدالاقصی "خط قرمز" است و به آنها گفتیم که دستان آلوده‌شان را از قدس کنار بکشند و من به نتانیاهو می‌گویم که با آتش بازی نکن.» سخنگوی گردان‌های قدس نیز اعلام کرد، این گردان‌ها همچنان سورپرایزهای زیادی دارد که دشمن را متحیر خواهد کرد. به گزارش ایسنا، ابوحمزه، خطاب به اشغالگران صهیونیستی گفت:« منتظر پیشروی نیروهای زمینی شما به داخل نوار غزه هستیم تا گوشه‌ای از قدرت خود را نشان‌تان دهیم.» ابوحمزه درباره حملات موشکی روزهای اخیر به اراضی اشغالی نیز گفت:« موشک‌های ما به الخضیره و تل‌آویو رسید. تعدادی موشک جدید و پیشرفته از جمله موشک قاسم در این حملات موشکی، به خدمت گرفته شدند.» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هم ضمن درخواست از کل ملت فلسطین برای مقاومت مسلحانه در برابر رژیم صهیونیستی گفت، نبرد با دشمن تا تحقق آرمان ملت فلسطین، با قدرت ادامه دارد.
یا مرگ یا فرار
«ابو جمال»، سخنگوی نظامی گردان‌های شهید ابو علی مصطفی، بازوی نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین، نیز طی سخنانی اظهار داشت: «حماسه آفرینی قهرمانانه مقاومت تا زمان به زانو درآمدن دشمن جنایتکار در مقابل اراده فلسطین و توقف تجاوز آن علیه قدس، کرانه باختری و نوار غزه، ادامه خواهد یافت.» ابو جمال در ادامه خطاب به صهیونیست‌ها گفت:« رهبری‌تان شما را فریب می‌دهد و (اظهارات) او را باور نکنید. این رهبری، شما را به سمت مرگ می‌فرستد. این درحالی است که خودش در پناهگاه پنهان می‌شود.» وی همچنین خطاب به صهیونیست‌ها تاکید کرد:« پیش از اینکه در خاک ما دفن شوید، آنجا را زنده ترک کنید، چراکه ما قومی هستیم که هیچ پناهگاهی جز اسلحه‌های مان نداریم و با استفاده از آن و مرگ شما، به دنبال زندگی هستیم، بنابراین، فرار کنید، چرا که گزینه دیگری جز آن ندارید.» این مقام فلسطینی همچنین، خطاب به این صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: «در مقابل شما تنها دو گزینه وجود دارد؛ یا مرگ و یا فرار». از سوی دیگر، «عبدالباری عطوان» سردبیر رای الیوم نوشت:« اسرائیل پس از 73 سال، فرودگاه امنی ندارد و این اولین بار از زمان شکل گیری آن است. هواپیماهای کشورهای سازشکار جایی برای فرود آمدن ندارند و سفیران در حال فرار از ترس موشک‌های مقاومت، مفری برای خود نمی‌بینند، تا جان خود را نجات دهند و به کشورشان بازگردند.»
تداوم جنایت‌های صهیونیست‌ها
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از نیمه شب یکشنبه بار دیگر بمباران نواحی مختلف نوار غزه و اماکن مسکونی و غیر نظامی را از سرگرفتند و یکی از خونین‌ترین روزهای حملات اخیر را با به خاک و خون کشیدن ۲۶ غیرنظامی فلسطینی رقم زدند. به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم بیش از ۲۰۰ حمله هوایی از صبح یکشنبه به نواحی مختلف غزه داشته است. در این حملات که از نیمه شب آغاز شد، اماکن مسکونی، غیر نظامی، زمین‌های کشاورزی و منازل رهبرانی از جنبش مقاومت حماس در شمال، جنوب، غرب و مرکز غزه
هدف‌گیری شدند. در این حملات، شمار زیادی خانه در مناطق مختلف نوار غزه بدون هشدار قبلی بمباران شدند. همچنین، زیر ساخت‌های غزه و خیابان‌های این شهر نیز در پی حملات رژیم صهیونیستی خسارات شدیدی دیده‌اند.
خبرنگار مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرد که افراد زیادی زیر آوار مانده‌اند و ده‌ها نفر هم زخمی شدند و عملیات بیرون کشیدن شهدا و زخمی‌ها از زیر آوار ادامه دارد. در همین حال، منابع فلسطینی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه ساکنان خیابان "الوحده" غزه خبر دادند. «اشرف قدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، اعلام کرد که در پی حمله به سه ساختمان مسکونی در الوحده بدون هشدار قبلی، ۲۹ تن از جمله ۸ کودک و ۱۰ زن شهید و ۵۰ نیز زخمی شدند. این مجروحان به بیمارستان شفا انتقال داده شدند. از سوی دیگر، منابع خبری از هدف قرار گرفتن منزل و دفتر "یحیی و محمد السنوار "، از رهبران حماس خبر دادند. شنبه شب نیز منزل "خلیل الحیه"‌، معاون رئیس‌دفتر سیاسی حماس، در محله شجاعیه غزه بمباران شد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که جنگنده‌های این رژیم همچنین، خانه‌های «تیسیر مباشر»‌، در خان یونس و «غازی ابوطماعه» از فرماندهان مقاومت، را هدف حمله قرار‌دادند. علاوه‌بر این، شعبه بانک اسلامی باریکۀ غزه در محله الرمال‌، مرکز این باریکه، هدف حملات موشکی رژیم اسرائیل قرار گرفت.