kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

ابراز همدردی افغان‌های مقیم مشهد با خانواده‌ شهدای انفجار تروریستی کابل

جمعی از بانوان افغانستانی مقیم مشهد، دیروز یکشنبه با تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، با اعلام انزجار از بی‌اعتنایی جامعه جهانی نسبت به انفجار تروریستی مدرسه سید الشهدای کابل، با خانواده‌ شهدای این حادثه ابراز همدردی کردند.



تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهای «جامعه جهانی حقوق کودک کجاست، ملت افغانستان قربانی سکوت است» و نیز فریادهای «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا»، اقدام غیر‌انسانی انفجار در مدرسه دخترانه کابل و نیز حملات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و از مجامع و نهادهای بین‌المللی خواستند تا در این خصوص واکنش مناسبی نشان دهند.
سکینه شیخ‌زاده، دانشجوی افغان مقیم مشهد و مسئول هماهنگی این تجمع اعتراضی، هدف از این گردهمایی را ابراز همدردی با مادران داغدیده دشت برچی کابل عنوان کرد و افزود: ادعاهای حقوق بشری جامعه جهانی و حمایت آنان از حقوق کودک کجاست و چرا این جنایات وحشیانه آنطور که باید در مجامع جهانی محکوم نمی‌شود.
حاضران در پایان این تجمع اعتراضی بیانیه‌ای قرائت کردند که در آن آمده بود: فاجعه‌ غمبار مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام، در محروم‌ترین نقطه شهر کابل، پرده از روی چند واقعیت عینی جامعه و کشور ما برداشته و عمق تاریک‌اندیشی، جهالت و ضلالت عاملین جنایتکار و مزدوران وهابیت را به نمایش می‌گذارد که بی‌کفایتی و غفلت تعمدی نیروهای امنیتی کشور در این واقعه و وقایع مشابه آن، بر کسی پوشیده نیست و اینکه خود غفلت کرده یا مامور به تغافل هستند بر ما روشن نیست و این چیزی است که نیروهای امنیتی کشور، باید پاسخ دهند.
«این بیانیه افزوده بود: دشمنان دگم اندیش، جاهل و قساوت‌پیشه، چون خود از دانش و فرهنگ تهی‌اند و از عقل و منطق فاصله دارند برای مقابله با حریف، راهی جز حذف فیزیکی طرف مقابل برای خود نمی‌بینند. آنها توان تقابل منطقی و کلامی را در خود ندیده و ناگزیر به چنین جنایات وحشیانه‌ای روی می‌آورند.
شنبه هفته گذشته بر اثر انفجاری که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مقابل مدرسه سیدالشهدا(ع) در غرب کابل رخ داد بیش از ۸۵ تن کشته و ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند که بیشتر شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی، دانش‌آموزان دختر بودند.