kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

آرمان: شکست انتخاباتی قطعی است اصلاح‌طلبان سردرگم هستند(خبر ویژه)

صادق زیباکلام می‌گوید اصلاح‌طلبان دور خود می‌چرخند و این گرفتاری را با شیخوخیت کسانی مثل خاتمی نمی‌توان برطرف کرد.

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «سرنوشت یک جریان بعد از شکست 1400» که در واقع پیش‌بینی پیشاپیش شکست مدعیان اصلاحات است، می‌نویسد: از شواهد پیداست که اصلاح‌طلبان باید قید انتخابات را بزنند. مردم اکنون دلسرد شده‌اند.
اکنون می‌توان همین سردرگمی را در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری 1400 مشاهده کرد؛ اینکه این جریان به استقبال شکست 1400 می‌رود. با این اوصاف نکته این است که بعد از شکست کامل انتخاباتی در شورای شهر و ریاست جمهوری، اصلاح‌طلبان که هم پارلمان و هم قوه مجریه و هم مدیریت شهری را از دست می‌دهند بناست چه سیاستی در پیش بگیرند و سرنوشت این جریان چه خواهد شد؟ آیا تجربه نشان می‌دهد این جریان برای بقای در قدرت عملاً دست به اقدامات ریسکی نمی‌زند و اهل مصالحه و مسامحه است اما با این روش تا کجا می‌تواند پیش رود؟
صادق زیباکلام، در این باره به «آرمان» می‌گوید: متأسفانه اصلاح‌طلبان، هیچ برنامه، دستورالعمل و نقشه راهی برای تغییر و تحول، پیشرفت و توسعه سیاسی ندارند. موضع‌گیری امروزشان در انتخابات نداشتن هر گونه طرح و برنامه‌ای را آشکار می‌کند. معلوم نیست می‌خواهند شرکت بکنند یا نکنند، چرا باید و چرا نباید در انتخابات شرکت کنند. هیچ چیزی معلوم نیست، وقتی تا این حد بی‌برنامگی در اصلاح‌طلبان باشد، چگونه می‌توان انتظار داشت که دستورالعملی داشته باشند؟ نه اینکه امروز اصلاح‌طلبان این گونه باشند آنها 22 سال است که در این وضعیت به سر می‌برند؛ از دوم خرداد 76 تا امروز نتوانسته‌اند بگویند دنبال چه چیزی هستند؛ وی ادامه می‌دهد: متأسفانه تا وقتی اصلاح‌طلبان نتوانند استراتژی داشته باشند، همین گونه دور یک دایره حرکت می‌کنند. جدا از نداشتن هدف و استراتژی درد دیگر آنها این است که در واقعیت رئیس هم ندارند. مگر یک جریان سیاسی براساس شیخوخیت و ریش‌سفیدی اداره می‌شود که دل به خاتمی ببندند.