kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

تحریم‌ها که در همین دولت چند برابر شد!(خبر ویژه)

یک عضو حزب اتحاد ملت برخلاف واقعیت‌های اقتصادی و سیاسی گفت حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات می‌تواند برای 35 میلیون فقیر ناشی از تحریم‌ راهگشا باشد(!)

حمیدرضا جلایی‌پور درباره احتمال اجماع اصلاح‌طلبان روی جهانگیری، به ایلنا گفت: جهانگیری یک اصلاح‌طلب فابریک و نمونه اصل است و بدلی نیست. ثانیا تقریبا کل اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران به ایشان رای دادند. ثالثا جهانگیری از پایین به بالا آمده است. از جهاد سازندگی یک شهر کوچک آمده بالا، تا فرمانداری، استانداری و نمایندگی مجلس و بعد هم دوره‌های موفق وزارت در حوزه صنعت و در نهایت معاون اولی رئیس‌جمهوری را تجربه کرده است.
وی می‌افزاید: ما بعد از انتخابات خرداد 1400 یک شخصیتی می‌خواهیم که بتواند با تعامل با ارکان حاکمیت و خصوصا با بیت و با نخبگان کشور، برای مردم، خصوصا برای آن 35 میلیونی که به خاطر تحریم‌ها فقیر شدند، یک کار اصولی بکند، تولید و اشتغال را راه بیاندازد. به نظر من این فرد جهانگیری است.
جلایی‌پور به این واقعیت اشاره نکرده که تحریم‌ها به خاطر سوء مدیریت تیم روحانی- جهانگیری، نه تنها برداشته نشد بلکه چند برابر هم شد و بنابراین، آقای جهانگیری متهم فشار به طبقات فرودست است. ضمن این که بخش عمده‌ای از این فشار اقتصادی، نه الزاما به تحریم‌ها، بلکه به سوء مدیریت دولت روحانی برمی‌گردد. سوء مدیریتی که باعث معطل ماندن ظرفیت‌های اقتصادی و تبدیل فرصت‌های رونق اقتصادی درون‌زا به تهدید شد.