kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

سطح غنی‌‌سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز به ۶۳ درصد رسیده است

خبرگزاری رویترز به ‌نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که سطح غنی‌‌سازی اورانیم در تأسیسات غنی‌‌سازی نطنز به ۶۳ درصد رسیده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی با استناد به نمونه‌گیری‌های انجام‌شده توسط بازرسان خود در ایران اعلام کرده است که سطح غنی‌‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای نطنز به 63 درصد افزایش یافته است.
لازم به ذکر است که خبرگزاری بلومبرگ در خبری مدعی شد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2020 در هر ماه، حدود سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته‌اند.
اجرای پروتکل الحاقی
مستلزم رفع تحریم‌هاست
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایرانی در وین در توئیتر نوشت: از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران، مستلزم رفع تحریم‌هاست.
در ادامه رایزنی‌های فشرده در وین، چهارشنبه هفته گذشته نشست سه‌جانبه‌ای با حضور رؤسای هیئت‌های ایران، روسیه و چین در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اتریش برگزار شد.
حاضران در نشست به بررسی و هماهنگی مواضع سه کشور در مذاکرات پرداخته و درخصوص برخی موضوعات حائز اهمیت در زمینه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای رایزنی کردند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در حمایت از قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، خواستار توقف مذاکرات وین برای احیای برجام شدند.
وزیر خارجه آمریکا درخواست سناتورهای جمهوری‌خواه برای خارج شدن از گفت‌وگوهای وین در حمایت از رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را رد و تاکید کرد گفت‌وگوها ادامه
می‌یابد.
وزرای خارجه روسیه و آمریکا طی یک تماس تلفنی درباره ایران گفت‌وگو کرده و توافق کردند که ۳۱ اردیبهشت ماه در پایتخت ایسلند دیدار داشته باشند.
کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکا روز پنج‌شنبه ابراز امیدواری کرد تهران و واشنگتن بعد از احیای برجام با یکدیگر به صورت مستقیم درباره مسائل منطقه گفت‌وگو کنند.
به گزارش فارس، 15 نماینده مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به سه شرکت‌ و گروه مالی بزرگ به آنها درباره هر گونه مراوده با شرکت‌های ایرانی در صورت رفع تحریم‌ها علیه این کشور هشدار دادند.
از سوی دیگر یک مشاور ارشد دیوان دادگستری اروپا گفته آن دسته از شرکت‌های اروپایی که به دلیل تحریم‌های آمریکا قراردادهایشان با طرف‌های ایرانی را فسخ کرده‌اند ممکن است از سوی شرکت‌ها یا بانک‌های ایرانی تحت پیگرد قرار گیرند.