kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

حوادث کوتاه از کشور


    5 کشته در برخورد 2 خودرو
همدان- ایرنا: رئیس پلیس راه همدان گفت: در اثر برخورد دو دستگاه خودرو سواری در محور ملایر- نهاوند 5 تن جان خود را از دست دادند.
سرهنگ محمد خیری افزود: 2 تن از مجروحان این حادثه نیز به مراکز درمانی نهاوند انتقال یافتند. وی افزود: علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ خودروی سواری پژو اعلام شد.
برخورد خونین پراید با پراید
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه شمالی فارس در این خصوص گفت: ماموران پلیس راه از وقوع تصادف در جاده «سیوند- مرودشت»، مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.
سرهنگ «کسری سیروسی» افزود: بر اثر این تصادف یک دستگاه خودرو پراید به دلیل عدم توجه به جلو با خودرو پراید دیگری که از مسیر مقابل در حرکت بوده برخورد کرد. وی ادامه داد: در این تصادف یک راننده و دو سرنشین در دم فوت و یک راننده و دو سرنشین دیگر مصدوم و برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.
برخورد ال90 با پژو پارس
کرمانشاه- فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی ال90 با یک دستگاه پژو پارس 5 نفر کشته و 3 نفر مصدوم شدند.عبدالرحمن برنا با بیان اینکه این حادثه سه‌شنبه شب در محور روانسر- کوزران به وقوع پیوست، افزود: انحراف به چپ خودروی سواری ال90 موجب بروز این حادثه شده است.وی خاطرنشان کرد: مصدومان حادثه توسط نیروهای امدادی به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل شدند.
انهدام باند قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: محمدحسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: ماموران این فرماندهی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا با انجام یک سری اقدامات ویژه پلیسی توانستند 3 نفر را که به صورت باندی در زمینه قاچاق کالا فعالیت می‌کردند را شناسایی کنند.
سرهنگ محمدحسین باباکلانی افزود: در تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند کالاهای قاچاق را از بنادر لنگه با پوشش گندم بارگیری کرده و به اصفهان می‌آوردند و سپس در سطح کشور توزیع می‌کردند.
وی اضافه کرد: ماموران پس از زیرنظر گرفتن متهمان در یک اقدام به موقع با هماهنگی مقام قضایی طی عملیاتی ویژه اعضای باند مذکور را که پنج نفر بودند شناسایی و دستگیر کردند.
کنسرو  ماهی جان جوان را گرفت
بجنورد- فارس: جوان 28 ساله‌ بجنوردی پس از مصرف کنسرو ماهی، و در پی آن نوشیدن آب خنک بیهوش شد.
جوان مهندس بجنوردی که ورزشکار نیز بود. بلافاصله به مرکز اورژانس منتقل شد اما اقدامات درمانی موثر نیفتاد و وی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. علت حادثه توسط خانواده آن مرحوم در دست پیگیری است.
کشف محموله گازوئیل قاچاق
بندرعباس - واحد مرکزی خبر: ماموران دریابانی سیریک 100 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط کردند. فرمانده دریابانی شهرستان سیریک گفت: این میزان سوخت قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال صبح دیروز از دو فروند لنج در آب‌های ساحلی روستای کرگان و بندر سیریک کشف شد. سرهنگ چگنی افزود: در ارتباط با این محموله قاچاق 15 تن دستگیر شدند.
کلاهبردار در دام پلیس
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم با معرفی خود به عنوان سرهنگ یکی از واحدهای نظامی و با  ارائه اوراق مجعول از سوی مقامات بلندپایه و با بیان اینکه نماینده تام‌الاختیار از یک مرجع رسمی در زمینه مسکن مهر است به شرکت‌های ساختمانی مراجعه و با اغفال اشخاص حقوقی مبنی بر اینکه آنها را در مناقصات برنده اعلام خواهد کرد مبالغ قابل توجهی از آنها کلاهبرداری کرده و متواری شده بود که اقدامات و تحقیقات لازم در مورد دستگیری وی آغاز شد.
سرهنگ عباس‌زاده ادامه داد: تحقیقات با توجه به مشخص نبودن مکان متهم به نتیجه مشخصی منجر نشده بود اما، سرانجام با استفاده از منابع اطلاعاتی و تحقیقات غیرمحسوس متهم زمانی که قصد داشت از طریق فرودگاه بین‌المللی تبریز از استان خارج شود، شناسایی شد.
وی با بیان اینکه ماموران آگاهی بلافاصله در فرودگاه حاضر و متهم مذکور را دستگیر کردند، اضافه کرد: در بررسی محتویات کیف متهم تعدادی اوراق مجعول منتسب به مقامات بلندپایه و فرم پیشنهاد قیمت ستاد مرکزی کشف و ضبط شد و متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد.
پای بانداژ شده، حامل تریاک
قم - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: ماموران پاسگاه 10جاده اراک حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه تریلر کمپرسی متوقف مشکوک شده و پس از نزدیک شدن 2 نفر را در حال استعمال مواد مخدر مشاهده کردند.منوچهر طالبی افزود: پس از دستگیری، متهمان مورد بازرسی بدنی قرار گرفتند و از راننده 8 بسته مواد مخدر حدود 4 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای با نوار چسب بر روی پاهای خود جاسازی کرده بود، کشف شد.
به گفته وی متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و در نهایت راهی زندان شدند.
کشف مواد مخدر در کیش
کیش - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی ویژه کیش در گفت‌وگو با خبرنگاران از کشف بیش از 7 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 2 قاچاقچی در کیش خبر داد.سعید رأفت افزود: افراد دستگیر‌شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی در دادگستری جزیره کیش معرفی شدند.
پلمب واحد صنفی متخلف
اصفهان - خبرنگار کیهان: 3 واحد تولید دستگاه‌های پخت نان به علت عدم دریافت پروانه استاندارد و کیفیت پایین محصولات تولیدی پلمب شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، طی بازرسی‌های انجام شده واحدهای مذکور به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید دستگاه‌های بی‌کیفیت که با استانداردهای مربوطه مطابقت ندارد توسط بازرسان این اداره کل شناسایی و پس از اعمال مراحل قانونی خط تولید آن پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.
برنج قاچاق در الیگودرز
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی لرستان از کشف 23 تن برنج قاچاق به ارزش 900 میلیون ریال در شهرستان الیگودرز خبر داد.سرهنگ «علی احمدی تبار» در مورد این خبر اظهار داشت: ماموران ایست بازرسی خمه الیگودرز در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی در محور ورودی این شهرستان با توقیف یک دستگاه تریلی اسکانیا 23 تن برنج خارجی قاچاق فاقد مدارک گمرکی را کشف و راننده خودرو را دستگیر کردند.