kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۷۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
با انتشار نامه‌ای سرگشاده

120 ژنرال سابق آمریکا سلامت عقل بایدن را زیر سؤال بردند

بیش از 120 ژنرال و دریادار سابق آمریکایی با امضای نامه‌ای درباره سلامت روان رئیس‌جمهور این کشور ابراز تردید کرده و انتخاب او را به عنوان رئیس‌جمهور، «نامشروع» دانستند.

پیش از این و در دورانی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بود، بسیاری از چهره‌های دانشگاهی و روانشناسان اعلام می‌کردند، او دچار خودشیفتگی مزمن بوده و از سلامت عقل نیز برخوردار نمی‌باشد. وقتی دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ و جو بایدن شروع شد نیز، عده‌ای سلامت عقل «بایدن» را زیر سؤال بردند. فراموشی اسامی افراد،کشورها و تاریخ‌ها، از جمله مواردی است که پیش از این در بایدنِ 78 ساله خبرساز شده است. حالا خبر رسیده که 120 نفر از ژنرال‌ها و دریادارهای سابق آمریکایی با امضای یک نامه سرگشاده درباره سلامت روان «جو بایدن» ابراز تردید کرده‌اند.
 روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در این خصوص نوشته، گروهی متشکل از ۱۲۰ افسر نظامی بازنشسته آمریکا با ارسال نامه‌ای به بایدن، ضمن ابراز تردید درباره سلامت روان وی نوشته‌اند که انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا مشروع نبوده است. به گزارش فارس، این ژنرال‌ها با تکرار اظهارات «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره وقوع تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، تصریح کرده‌اند: «بدون انتخابات عادلانه و صادقانه‌ که به درستی انعکاس دهنده اراده مردم باشد، جمهوری بر پایه قانون اساسی ما از بین می‌رود».
این ژنرال‌ها و دریاداران سابق آمریکایی با ابراز تردید درباره توانایی ذهنی بایدن تصریح کرده‌اند، «وضعیت ذهنی و جسمی رئیس‌جمهور قابل چشم پوشی نیست. وی باید بتواند به سرعت هر روز و شب تصمیمات امنیت ملی دقیقی که شامل تهدیدات در هرکجایی می‌شود، اتخاذ کند».
همان‌طور که بالا اشاره شد، جنجال‌ها درباره سلامت جسمی و ذهنی رئیس‌جمهور آمریکا چیز تازه‌ای نیست و از زمان ورود او به کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور سابقه داشته است. دوم اردیبهشت سال گذشته، همزمان با تشدید حملات لفظی ترامپ و بایدن و تردید‌ها درباره توانایی‌های جسمی و ذهنی او برای انجام وظایف ریاست جمهوری آمریکا، یک روانپزشک نروژی هشدار داد که بایدن احتمالاً از زوال عقل رنج می‌برد.