kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

۷۹ پرستار استان مرکزی در پیک چهارم به کووید ۱۹ مبتلا شدند

رئیس ‌اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۹ پرستار این استان در پیک چهارم به کووید ۱۹ مبتلا شدند و هشت نفر از آنان اکنون دوران قرنطینه را سپری می‌کنند.

 
اراک- خبرنگار کیهان:

«صدیقه خلیلی» افزود: پرستاران به ‌دلیل ماهیت کاری همواره در خط مقدم مقابله و مبارزه با بیماری‌ها هستند و اکنون  نیز با ارایه مراقبت دلسوزانه و متعهدانه با مسئولیت‌پذیری بالا برای مقابله با کووید ۱۹ تلاش می‌کنند.
وی گفت: گرامیداشت روز پرستار یادآور نقش اساسی و حیاتی پرستاران در تامین سلامت جامعه و تجلیل و قدردانی جهان از پرستاران و شورای بین‌الملل پرستاران نیز با تاکید بر نقش حیاتی پرستاران و ماماها در سلامت جهانی، سال ۲۰۲۱ را با شعار پرستاران صدایی برای هدایت و رهبری و چشم‌اندازی برای آینده مراقبت سلامت خواستار سرمایه‌گذاری بیشتری در مراقبت‌های پرستاری شده است.
خلیلی تاکید کرد: مقابله با کرونا، تصویری جهانی و تمام عیار از کار پرستاران و مشارکت آنان در بهبود سلامت و رفاه مردم به نمایش گذاشت و بدیهی است که بدون وجود پرستاران، جهان در برابر همه گیری
کووید ۱۹ دست خالی بود.
وی ضمن تقدیر از تمامی گروه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که گروه پرستاری را در این بحران طاقت فرسا یاری رساندند، بیان کرد: پرستاران مهم‌ترین بازوهای عملیاتی صف در نظام سلامت هستند و این سفیدپوشان در بحران بیش از یک سال تحت فشارهای سنگین روحی، روانی و جسمی قرار گرفته‌اند و دانشگاه تمام توان خود را به‌کار می‌گیرد تا گوشه‌ای از زحمات این جامعه را جبران کند.
رئیس ‌اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و شرایط سخت خدمت‌رسانی در لباس‌های خاص انتظار می‌رود مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.