kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

کشف بیش از 315 هزار ليتر سوخت قاچاق در ساوه و بندر عباس

نیروهای انتظامی استان‌های مرکزی و هرمزگان طی عملیات‌های جداگانه‌ای در شهرهای ساوه و بندر عباس 315 هزار و 866 لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند.

 
سرویس شهرستان‌ها‌:

در همین رابطه فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 120 هزار لیتر سوخت قاچاق دپو شده از دو دستگاه نفتکش در شرکتي متروکه در شهرستان ساوه خبر داد.  سردار حسن مفخمی شهرستانی‌، بیان داشت: در اجرای طرح تشديد برخورد با قاچاقچيان سوخت، ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه در انجام تحقيقاتي از دپوي مواد سوختي غيرمجاز در شركتي متروكه در شهرصنعتي کاوه اين شهرستان مطلع شدند. وي اظهار داشت: در تحقیقات پلیس، محل دپوی مواد سوختی شناسایی و با هماهنگي انجام شده با مقام قضایي و در بازرسی از این محل، 120 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از دو دستگاه نفتکش کشف شد. وی افزود: در این عملیات پنج نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان هم از کشف حدود 200 هزار  لیتر گازوئیل قاچاق در پوشش کانتینر در یکی از بنادر تجاری استان خبر داد.  سردار «غلامرضا جعفری» بیان داشت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان «بندرعباس» اعضای یک باند قاچاق سوخت که با سندسازی و شگردهای مختلف اقدام به قاچاق از طریق مبادی قانونی می‌کردند را شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: پس از چندین روز کار و تلاش شبانه‌روزی توسط تیم‌های مجرب پلیس مشخص شد تعدادی افراد سودجو به سرکردگی فردی گازوئیل را به صورت عمده از استان‌های همجوار و با استفاده از چندین دستگاه تانکر تحت پوشش روغن پایه وارد استان کرده و سپس سوخت‌های مذکور را در مشک‌های بزرگ 30 هزار لیتری در ۹ کانتینر جاسازی و در محوطه یکی از بنادر تجاری استان نگهداری تا در فرصتی مناسب به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنند. وی اظهار داشت: ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل تیمی به محل اعزام و در بازرسی‌های دقیق صورت گرفته ۹ کانتینر مورد هدف که به صورت پراکنده در میان انبوهی از کانتینرها در محوطه پارک شده بود، شناسایی و در بازرسی به عمل آمده 195 هزار و 866 لیتر گازوئیل کشف و ضبط شد.
سردار جعفری ارزش سوخت‌های قاچاق کشف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان مربوطه، 40 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم به عنوان عامل اصلی قاچاق شناسایی و تلاش ماموران برای دستگیری وی و دیگر اعضای این باند ادامه دارد.