kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

مستندات تکمیلی پرونده ویلموتس در دادسرا




سخنگوی قوه قضائیه از ادامه رسیدگی به پرونده سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران خبر داد و گفت: رسیدگی ما برای مقابله با اشخاص است و هیچ کاری به فعالیت‌های فدراسیون فوتبال نداریم.
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و سومین نشست خبری خود درباره شکایت ویلموتس و جریمه دوباره فدراسیون فوتبال و همچنین اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با پرونده ویلموتس گفت: این پرونده در دادسرای تهران با گزارش سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و بررسی‌های اولیه آن انجام شده است و مستندات تکمیلی جمع‌آوری شده‌اند. سخنگوی دستگاه قضا گفت: به لحاظ وضع خاص و حرفه‌ای فوتبال در سال گذشته اولویت دانستیم که مجموعه فدراسیون فوتبال بدون مداخله نهادهای دیگر کار خود را انجام دهند و متعاقب آن مرجع قضائی نسبت به کسانی که اعمال مجرمانه داشته‌اند رسیدگی‌های قضائی خود را انجام دهد، البته رسیدگی ما برای مقابله با اشخاص است و هیچ کاری به فعالیت‌های فدراسیون فوتبال نداریم.
پیگیری قضایی پرونده ویلموتس در شرایطی است که حکم نهایی دادگاه عالی ورزش درباره درخواست تجدیدنظر ایران بابت پرداخت غرامت 6.2 میلیون یورویی (158 میلیارد تومان) به مارک ویلموتس صادر خواهد شد و فدراسیون امیدوار است که حکم شکسته شود و رقم کمتری به این مربی پرداخت کند. با یک حساب سرانگشتی، فدراسیون فوتبال در بدبینانه‌ترین حالت باید برای ماه‌های آینده و حداقل تا اواخر تابستان مبلغی در حدود 7.6 میلیون یورو به اضافه دیرکرد این مبلغ، به ویلموتس و دستیارانش پرداخت کند.