تبلیغات انتخابات در رسانههای صوت و تصویر فراگیر و قاعدهمند میشود(اخبار ادبی و هنری)
نشست هماندیشی مقررات تبلیغات انتخاباتی با حضور مدیران رسانههای کاربرمحور دارای مجوز از ساترا و مدیران ساترا برگزار شد.
در این جلسه، پیشنویس مقررات تدوین شده درباره قلمرو تبلیغات انتخاباتی، اصول عمومی، الزامات رسانههای کاربرمحور و الزامات محتوایی فعالیتهای رسانهای در حوزه انتخابات تبیین و تشریح
شد.
در ابتدای این جلسه، وحید فرهمند قائممقام رئیس ساترا با تأکید بر نقش و تأثیر رسانهها در برگزاری و مشارکت پرشور انتخابات گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر قاعدهمند
میشود.
وی در ادامه به تشریح مجموعه اقدامات و تسهیلات سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر درباره فعالیتهای انتخاباتی رسانههای صوت و تصویر دارای مجوز پرداخت.
در ادامه محمدرسول حاجاقلی، مدیرکل صدور مجوز ساترا، با اشاره به پیشنویس دستورالعمل «تبلیغات انتخاباتی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر» گفت: کلیه رسانهها در تبلیغات انتخاباتی باید از قوانین و مقررات انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران و مقررات ساترا پیروی کنند. همچنین رسانهها ملزم به استفاده از نشان «تبلیغات انتخاباتی» ابلاغ شده از سوی ساترا برای تمایز محتوای مشمول این مقررات از سایر محتواهای انتشار یافته هستند.
حاجاقلی در ادامه بر الزامات رسانههای کاربرمحور و تسهیلات ساترا در فعالیتهای انتخاباتی تأکید کرد.