kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

بازداشت متخلفان پرونده ارتشای شهرداری قزوین

بازرس کل استان قزوین گفت: در پی بازداشت‌های اخیر در یکی از مناطق شهرداری قزوین، رشوه‌دهندگان مربوط به این پرونده هم شناسایی و با هماهنگی و دستور مراجع قضایی دستگیر شدند.

عبدالله آقاعلیخانی، در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در پی بازداشت‌های اخیر صورت‌گرفته توسط سازمان بازرسی کل کشور در یکی از مناطق شهرداری قزوین، رشوه‌دهندگان مربوط به این پرونده هم شناسایی و با هماهنگی و دستور مراجع قضایی دستگیر شدند.
وی با اشاره به پیگیری جدی جرایم صورت‌گرفته اخیر در یکی از مناطق سه‌گانه شهرداری قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه از نظر قانون راشی و مرتشی هر دو مجرم هستند، از این رو پس از شناسایی عامل جعل اسناد و اخذ رشوه از مراجعان در شهرداری قزوین، آن دسته از سودجویانی که با پرداخت وجوه نامتعارف به متهم و استفاده از سند مجعول حقوق دولت را  تضییع کردند، توسط بازرسان این مرجع نظارتی شناسایی و با دستور دادسرای عمومی و انقلاب استان جلب و بازداشت شدند.
علیخانی گفت: پیگیری‌ها و برخورد با عاملین فساد تا حصول نتیجه و احقاق حقوق دولت ادامه دارد.
بنابر این گزارش‌، پیش از این در دو مرحله سازمان بازرسی اقدام به بازداشت و دستگیری عوامل رشوه‌خواری و اختلاس در شهرداری منطقه سه قزوین کرده بود و توقع مردم از شهردار قزوین برخورد با ترک فعل شهردار این ناحیه برای مدیریت ضعیف در مقابله با فساد و ارتشا است.