kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

پیرمرد ۱۲۰ ساله سقزی واکسن کرونا تزریق کرد


 
  رئیس ‌مرکز بهداشت سقز گفت: سالمند ۱۲۰ ساله‌ای در مرکز جامع خدمات سلامت روستایی «خورخوره» این شهرستان به عنوان کهنسال‌ترین مرد استان واکسن کرونا تزریق کرد.
پروین خسروپور اظهار داشت: این مرد کهنسال کردستان علی عبدی نام دارد و متولد سال ۱۲۸۰ سقز است که وضعیت جسمانی وی قبل از واکسن کرونا مساعد بود و هم‌اکنون نیز هیچ شواهدی مبنی بر نگرانی از واکسن مشاهده نشده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان سقز بیش از چهار هزار سالمند بالای ۸۰ سال واکسن کرونا دریافت کردند و این واکسیناسیون تا پایان جمعیت مورد هدف ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سالمندان از مراجعه به مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت، خودداری کنند، افزود: کارشناسان مراکز خدمات سلامت و پایگاه‌های بهداشتی، از طریق تماس تلفنی، جمعیت هدف را فراخوانی خواهند کرد. وی یادآور شد: از هشتم اردیبهشت‌ماه امسال تمامی مراکز خدمات جامع روستایی و ۶ مرکز و پایگاه واکسیناسیون در سطح شهر فعال شده و در حال انجام واکسیناسیون برای گروه هدف ۸۰ سال به بالا هستند.
خسروپور اضافه کرد: برای جلوگیری از هرگونه تجمع، گروه‌های هدف توسط مراقبین سلامت از طریق تلفن به مراکز مربوطه دعوت شده و برایشان واکسن تزریق خواهد شد.  وی گفت: هر چند ابتلا به کرونا روند کاهشی دارد ولی هنوز وضعیت شهرستان قرمز است و مطلوب نیست.