kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
استاندار:

ایلام پیشقراول مبارزه با بیابان‌زایی در کشور است




استاندار ایلام گفت: این استان پیشقراول جنگل‌کاری، آبخیزداری و مبارزه با بیابان‌زایی در کشور است.
محمد نوذری در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای حفاظت و صیانت از این ثروت ملی نیازمند تجهیزات سخت‌افزاری لازم هستیم.
وی افزود: در این زمینه با توجه به وسعت جنگل‌های حوزه زاگرس در استان ایلام نیازمند توجه و اهتمام جدی سازمان به این منطقه از کشور هستیم.
استاندار ایلام با‌ اشاره به کاهش محسوس نزولات جوی در استان افزود: با توجه به بارش‌های بسیار کم و مواجه شدن با خشکسالی و خطر حریق در جنگلها و مراتع استان خواستار اختصاص اعتبارات و تجهیزات لازم اطفاء حریق نظیر روت فایر و سایر امکانات در حوزه مدیریت بحران هستیم.
نوذری در ادامه با ‌اشاره به حادثه‌خیز بودن و صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق استان یادآور شد: در این زمینه نیازمند استقرار یک فروند بالگرد جهت اطفاء حریق در استان هستیم که امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع این مهم مورد توجه جدی سازمان قرار گیرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار گفت: امروز استان ایلام به واسطه حمایت‌های کم‌نظیر مسئولان ارشد استان و عملکرد مطلوب در حوزه منابع طبیعی، جنگلکاری و آبخیزداری به عنوان یک نمونه و الگوی موفق ملی در کشور مطرح است.
مسعود منصور از منابع طبیعی به‌عنوان ثروت ملی یاد کرد و نسبت به خواسته‌ها و مطالبات استاندار ایلام دستورات مقتضی را صادر کرد.در این دیدار مقرر شد طی چند روز آینده تجهیزات لازم در حوزه اطفا حریق تحویل استان شود.