kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

ساخت ۲۰۰ واحد مسکن محرومان در سلماس آغاز شد



  مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سلماس گفت: احداث ۲۰۰ واحد مسکن محرومان با صرف اعتبار بیش از ۱۶ میلیارد ریالی در این شهرستان آغاز شده و روند آن با سرعت ادامه دارد.
سجاد پیرمراغه اظهار داشت: هر یک از واحدهای مسکن محرومان با ۶۰ مترمربع زیربنا و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مقاوم‌سازی و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در مدت ۲ سال احداث می‌شود.
وی اضافه کرد: ساخت مسکن مددجویی یکی از راهکارهای دولت برای رفع محرومیت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه به‌ شمار می‌رود که در این راستا آذربایجان غربی بالغ بر سه هزار مسکن ویژه اقشار محروم را هدف‌گذاری کرده است که سهم شهرستان سلماس ۲۰۰ واحد است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سلماس گفت: طرح بازسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستای دیرعلی که در سیل سال ۹۸ دچار آسیب جدی شده بودند، با هدف ایمن‌سازی منازل این روستا با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیاد ریال در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله، سیل و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهم‌ترین هدف اجرای طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی بوده و اجرای آن نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان است.
۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان ‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از این تعداد دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح ‌هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح‌هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.