kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

کاهش آمار روزانه کرونا به ۲۸۳ فوتی و ۱۳۵۷۶ مورد ابتلای جدید

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از فوت ۲۸۳ بیمار کرونایی دیگر و شناسایی بیش از 13 هزار و 500 مورد ابتلای جدید خبر داد.



به گزارش وبدا، در اطلاعیه این آمده است: «از 17 تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۲۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۴ هزار و ۵۲۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۹۲ هزار و ۳۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
پنج هزار و ۵۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۶ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۶۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا کنون یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۶۲ هزار و ۶۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۶۱۵ دُز رسید.»