kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
در پی دستور رئیس‌قوه قضائیه برای تعیین تکلیف 5 هزار زندانی انجام شد

حضور دادستان کل کشور در ندامتگاه تهران بزرگ




دادستان کل کشور با حضور در ندامتگاه تهران بزرگ ضمن بازدید از این مرکز، مشکلات قضایی زندانیان را مورد بررسی قرار‌داد و بر سر سفره افطار زندانیان حضور یافت.
به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس‌دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضائیه در سیزدهم اردیبهشت ماه به دادستان کل کشور دستور داد تا با بررسی دقیق پرونده‌ها طی دو هفته، پنج هزار زندانی، تعیین تکلیف شوند. در همین راستا، جمعه شب گذشته دادستان کل کشور با حضور در ندامتگاه تهران بزرگ ضمن بازدید از این مرکز، مشکلات قضایی زندانیان را مورد بررسی قرار‌داد و بر سر سفره افطار زندانیان حضور یافت.
در این بازدید که رئیس‌سازمان زندان‌ها، معاون قضایی دادستان کل کشور، مدیرکل دفتر نظارت بر زندان‌های دادستانی کل و تنی چند از مقامات قضایی، دادستان کل کشور را همراهی می‌کردند، حجت‌الاسلام منتظری و هیئت همراه در جریان آخرین وضعیت پرونده زندانیان قرار گرفتند.
دادستان کل کشور با حضور در جمع زندانی‌ها ضمن اشاره به نگاه دستگاه عدلیه در سند تحول قضایی به زندان و زندانیان این نگاه را اصلاحی توصیف کرد و افزود: در نگاه اصلاحی زندانی باید پس از طی کردن دوران محکومیت بازاجتماعی شده و سپس به جامعه بازگردد.
منتظری اظهارداشت: یکی از وظایف دادستان‌ها، نظارت بر زندان‌ها و اجرای احکام است که در جریان این بازدیدها، هم اقدامات انجام شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هم اگر مشکلاتی باشد در جهت رفع آن، پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه صورت می‌پذیرد.
وی در جریان این بازدید دستور داد که حداقل دو نفر دادیار دادسرای دیوان عالی کشور جهت شناخت دقیق مسائل و مشکلات زندانیان چند روز در ندامتگاه تهران بزرگ مستقر شوند.
رئیس‌سازمان زندان‌ها هم در این بازدید بر ضرورت رصد وضعیت زندانیان و اعمال هدفمند و دقیق ارفاقات قانونی به ویژه برای زندانیان نادم تاکید کرد و گفت: دولت و نهاد‌های متولی آموزش و تربیت اگر به موقع و به‌اندازه برای تربیت و آموزش هزینه نکنند، باید هزینه بیشتری صرف تادیب بزهکار کنند و این هزینه البته اجتناب ناپذیر است.