kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

نویسنده صهیونیست: آماده جنگ داخلی باشید /هواداران نتانیاهو شکست را نخواهند پذیرفت

یک نویسنده صهیونیست با اشاره به شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه و احتمال شورش طرفداران متعصب وی، درباره فروپاشی جامعه این رژیم و جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها هشدار داد. پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این رژیم از درون دچار فروپاشی خواهد شد.



سرویس خارجی-

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که بعد از انتخابات زودهنگام پارلمانی از طرف رئیس‌ این رژیم مامور به تشکیل کابینه شده بود نتوانست در موعد مقرر کابینه را تشکیل دهد. رئیس‌رژیم صهیونیستی می‌توانست 2 هفته دیگر نیز به نتانیاهو فرصت دهد اما ترجیح داد که وی را کنار گذاشته و «یائیر لاپید» رئیس‌حزب «یش عتید»
را مامور به تشکیل کابینه کند. البته هنوز مشخص نیست که پایان حیات سیاسی نتانیاهو فرار رسیده باشد و احتمال اینکه «لاپید» نیز موفق به تشکیل کابینه نشود «زیاد» است. اما بسیاری از صهیونیست‌ها نگران هستند که طرفداران نتانیاهو همانند طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست را به راحتی نپذیرند و دست به شورش بزنند. یک نویسنده صهیونیست به همین مسئله پرداخته و خطاب به صهیونیست‌ها نوشته، آماده جنگ داخلی باشند.
به گزارش تسنیم به نقل از عربی 21، این نویسنده صهیونیست که نامش «میخال أهارونی» است با اشاره به «آشفتگی اوضاع جامعه اسرائیلی» در مقاله‌ای در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشته: «به نظر می‌رسد دورانی که در آن دیگر "بنیامین نتانیاهو« نخست‌وزیر اسرائیل نباشد نزدیک‌تر از هر زمانی است. بسیاری از اسرائیلی‌ها از لحظه‌ای می‌ترسند که دیگر در آن عبارت "بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل» را نشنوند. در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد و طرفداران نتانیاهو چه رفتاری خواهند داشت؟... نتانیاهو توانسته طی سال‌های گذشته درگیری سیاسی در اسرائیل را به یک موضوع نه تنها احساسی بلکه یک مسئله شخصی برای خود تبدیل کند. همین موضوع سبب شده تا اعضای کنست و وزرای وابسته به وی از این مسئله برای ابقای طولانی‌مدت در صحنه قدرت سیاسی سوءاستفاده کنند بدون اینکه تلاشی برای حتی نمایش یک اتحاد ساختگی اسرائیلی انجام شود». این نویسنده صهیونیست در ادامه تاکید کرده که «طی سال‌های طولانی هیچ چیزی برای اینکه گروه‌های مختلف اسرائیلی را با یکدیگر متحد کند وجود نداشت. چیزی که امروز وجود دارد این است که سران اسرائیلی‌ها با یکدیگر توافق ندارند و نمونه‌های زیادی در این زمینه دیده می‌شود. بنابراین ما برای شورش‌ها، تظاهرات گسترده و مجموعه‌ای از دردها و خشونت‌ها آماده خواهیم شد و ممکن است که یک گردان ذخیره کامل برای درگیری با این اعتراضات بسیج شود... موضوع فراتر از آن است که بتوانیم تصور کنیم؛ چرا که همه سناریوها پیش چشم ما قرار دارند. این چالش‌های داخلی در میان اسرائیلی‌ها وجود خواهد داشت، حتی اگر ما به دنبال آن نباشیم. اما اختلافات داخلی اهمیت بیشتری دارد، شکاف بین ما عمیق شده است. درحالی که یهودیان اکثریت اسرائیل را تشکیل می‌دهند و قدرت سیاسی به شکل کامل در اختیار آنهاست در حالت عادی باید این اکثریت عصبانی نشوند و احساس امنیت و آرامش داشته باشند».