kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال

جدال حساس سپاهان و پرسپولیس در اصفهان/استقلال فاصله اش با مدعیان قهرمانی را کمتر می‌کند؟

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های سپاهان و پرسپولیس امشب در اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.



سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز سه بازی در شهرهای اصفهان و تهران برگزار می‌شود. در حساس‌ترین دیدار امروز سپاهان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر در اصفهان میزبان پرسپولیس تیم دوم جدول رده‌بندی است. این دیدار را می‌توان مهم‌ترین مسابقه نیم فصل دوم لیگ دانست؛ مسابقه‌ای که جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران در آن حضور دارند. شاید باید بگوییم حسرت می‌خوریم که چرا این بازی تماشاگر ندارد. سپاهان در حال حاضر 44 امتیازی است و با یک بازی بیشتر در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد. پرسپولیس 41 امتیازی هم در رده دوم ایستاده، این تیم در تعطیلات لیگ برتر در لیگ قهرمانان بازی کرده و بازیکنانش شاید کمی خسته باشند اما سپاهان قبراق و سرحال به مصاف سرخپوشان تهرانی خواهد رفت.
شاگردان محرم نویدکیا در جام حذفی هم حریف سختکوش خود خوشه طلایی ساوه را کنار زدند تا مدعی قهرمانی در دو جام باشد. سرمربی تیم سپاهان نشان داده برخلاف برخی از مربیان اسم و رسم دار به دنبال حواشی نیست و فقط به متن فکر می‌کند. او تلاش کرده با تفکر و ادبیات جدیدش خون تازه‌ای به فوتبال باشگاهی تزریق کند و در این راه نیز موفق بوده است. یحیی گل‌محمدی هم همواره سعی می‌کند تیمش در میدان حرفش را بزند و کمتر به حواشی می‌پردازد. همین مسایل نوید یک بازی تاکتیکی، زیبا و تماشاگرپسند را می‌دهد. امیدواریم جمعی از بهترین بازیکنان ایران در شان نام خود بازی کنند و به دنبال درگیری‌ها و حواشی غیرفوتبالی نباشند. این بازی بدون تعارف 6 امتیازی است. برنده صدرنشین خواهد بود و گام بزرگی برای رسیدن به قهرمانی برمی دارد. قطعا پرسپولیس قهرمان 4 دوره لیگ برتر انگیزه‌های زیادی برای این رقابت دارد و سپاهان هم بعد از مدت‌ها می‌خواهد جام قهرمانی را دوباره لمس کند. تساوی در این مسابقه به سود سایر رقبای بالانشین جدول خواهد بود و باعث می‌شود استقلال و دیگر تیم‌ها امیدوارتر بازی‌ها را دنبال کنند. هرچند با نتیجه مساوی جایگاه اول و دومی سپاهان و پرسپولیس حفظ می‌شود. محمدرضا خلعتبری و شایان مصلح از جمله غایبان احتمالی سپاهان در این مسابقه هستند. بازی رفت دوتیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
استقلال - ذوب آهن
در دیگر بازی مهم امشب استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن می‌رود. استقلال هم با صعود از گروه مرگ در لیگ قهرمانان آسیا با انگیزه و روحیه‌ای دو چندان به لیگ برتر بازگشته است. شاگردان فرهاد مجیدی برای حفظ رتبه سوم در لیگ برتر باید مقابل حریف سختکوش خود پیروز شوند. ذوب‌آهن اگرچه در رده سیزدهم است اما تیم از پیش بازنده‌ای نیست. بخصوص اکنون که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند. ذوب آهن بعید است مقابل استقلال برای سه امتیاز بازی کند و شاید گرفتن یک امتیاز از آبی پوشان هم نتیجه‌ای مناسب برای آنها تلقی شود. برای این بازی 4 بازیکن اصلی استقلال مصدوم هستند. دیاباته، اسماعیلی، غفوری و نادری با مصدومیت مواجه هستند و اگر آنها به این بازی نرسند کار استقلال برای بازی امشب سخت‌تر هم خواهد شد. با این حال تیمی که در آسیا از سد حریفان ممتاز آسیایی عبور کرده نباید مقابل ذوب آهن هم مشکل زیادی داشته باشد. البته احتمال حضور دیاباته در بازی فردا هست. در ذوب آهن هم قاسم حدادی فر به دلیل مصدومیت و فرشاد محمدی مهر نیز احتمالا غایب خواهند بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید و حالا شاید استقلال بیش از بازی رفت برای بردن انگیزه داشته باشد و ذوب آهن هم سختکوش‌تر از بازی رفت خواهد بود.
پیکان - تراکتور
در دیگر بازی امشب، پیکان در تهران میزبان تراکتور تبریز است. پیکان 26 امتیازی با یک امتیاز کمتر نسبت به تراکتور در رده نهم قرار گرفته و تراکتور هم عملا در این فصل شانس زیادی برای رسیدن به صدر ندارد و فقط به دنبال دفاع از اعتبار خود است. شاگردان رسول خطیبی در لیگ قهرمانان توانستند از گروه خود صعود کنند و اکنون با اشتیاق به فکر مسابقه مرحله یک هشتم هستند اما تا شهریور زمان زیادی مانده و باید در لیگ برتر به مصاف حریفان داخلی خود برود.
برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
یکشنبه 19 ارديبهشت 1400
*سپاهان.......................................پرسپولیس (ساعت 20:25)
*پیکان.................................................تراکتور (ساعت 21:20)
*استقلال........................................ذوب آهن (ساعت 22:15)
پنجشنبه 30 ارديبهشت 1400
*شهر خودرو    ............................گل گهرسیرجان (ساعت 19)
زمان مشخص نشده
*فولاد...........................................................نفت‌ مسجدسلیمان
 در آغاز مسابقات هفته بیست و دوم شب گذشته نیز 3 بازی بین تیم‌های مس رفسنجان- نساجی مازندران‌، صنعت نفت آبادان-آلومینیوم اراک و ماشین‌‌سازی‌تبریز- سایپا و یک دیدار معوقه بین تیم‌های فولاد با گل‌گهر برگزار شد که نتایج این مسابقات در شماره بعدی منتشر خواهد شد. جدول رده‌بندی نیز بدون احتساب نتایج این سه بازی تنظیم شده است.