kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
یک تمرین، 6 غایب و 16 روز تعطیلی برای حضور پرقدرت در بازی های آسیایی!

اما و اگرهای تیم فوتبال امید ادامه دارد

تیم فوتبال امید و اما و اگرهایش پیش از بازی‌های اینچئون هنوز ادامه دارد و باز هم 6 بازیکن به اردو نیامدند!


در شرایطی که تیم ملی فوتبال المپیک (امید) حدود یکماه دیگر باید در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند، آخرین اردوی تمرینی‌اش با حضور 14 بازیکن برگزار شد تا معادلات نلو وینگادا سرمربی این تیم، برای موفقیت پیچیده‌تر شود.
 اردوی 3 روزه با 14 بازیکن و یک جلسه تمرین!
تیم امید قرار بود از 24 تا 26 مرداد اردوی تمرینی 3 روزه‌ای را با حضور 20 بازیکن برگزار کند. از این 20 بازیکن، 13 نفر از بازیکنان ثابت تیم و 7 نفر هم بازیکنان جدیدی بودند که بنابر خواست مسوولین مافوق ورزش به این جمع تحمیل شدند. این بازیکنان با استراتژی تقویت تیم برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون به امیدها پیوستند.
نهایتا اردوی اخیر از عصر جمعه گذشته آغاز اما تمرینی برگزار نشد و ملی‌پوشان صبح شنبه برای انجام امور اداری به کمیته المپیک رفتند. اولین و آخرین تمرین اردو عصر شنبه در دومین روز برگزار شد. یکشنبه صبح ملی‌پوشان دوباره تحت نظر کمیته المپیک تست پزشکی برای حضور در اینچئون دادند و بعدازظهر هم برای بازی‌های لیگ در اختیار باشگاه‌هایشان قرار گرفتند.
 کدام بازیکنان به اردوی تیم ملی نیامدند؟
محسن مسلمان (ذوب‌آهن)، مهدی شریفی (سپاهان) و محمدرضا خانزاده (پرسپولیس) جزو همان 7 بازیکن تحمیلی بودند که باشگاه‌هایشان به خاطر بازی‌های هفته چهارم لیگ برتر در روز سه‌شنبه آنها را به اردوی امید نفرستادند.
اما شهریار شیروند (تراکتورسازی)، یعقوب کریمی (استقلال)، مرتضی پورعلی‌گنجی (نفت تهران) و کاوه رضایی (سایپا) هم جزو همین سهمیه هفت نفره بودند اما با موافقت باشگاه‌هایشان در اردو حاضر شدند.
در این بین از جمع 13 بازیکن ثابت تیم هم باز 3 بازیکن احسان پهلوان (ذوب‌آهن)، علی کریمی (سپاهان) و یوسف وکیا (فولاد) به خاطر مخالفت باشگاه‌هایشان در تمرین حضور نداشتند. البته گفته شده که همه بازیکنان در تست پزشکی ارسالی برای بازی‌های آسیایی شرکت کرده‌اند.
آمار نشان می‌دهد دو باشگاه اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن همکاری جدی با تیم امید ندارند چرا که در اردوهای قبلی حتی برای بازی‌های تدارکاتی خارج از کشور هم بعضا بازیکنان‌شان را تحویل تیم ملی ندادند!
این اتفاق در شرایطی می‌افتد که اخیرا پس از توافق فدراسیون و سازمان لیگ مصوبه‌ای اعلام شد که براساس آن در یک طرف تمامی باشگاه‌ها موظف به همکاری با تیم امید شدند و در طرف دیگر قرار شد از هیچ تیمی بیش از 2 بازیکن به تیم امید دعوت نشود. اکنون که باز هم بعضی باشگاه‌ها همکاری مطلوبی نداشتند، قرار شده تا فدراسیون در نامه دیگری به آنها ابلاغ کند که در اردوهای بعدی بازیکنانشان را تحویل تیم ملی بدهند.
 16 روز تعطیلی!
تیم امید تا 10 شهریور تعطیل شد و اولین جلسه تمرینی یازدهم برگزار می‌شود. پس از یک یا دو جلسه تمرینی تیم به چین می‌رود تا اردوی 10 روزه‌ای در این کشور برگزار کند. در این بین بعضی از بازیکنان جدید چون محسن مسلمان، خانزاده و مهدی شریفی تاکنون در اردوی تیم امید حضور نداشته‌اند و در آن زمان به یکباره باید در کنار نفراتی که چند ماه تقریبا با هم تمرین کردند، بازی کنند!
مسعود مقیم، مربی تیم ملی درباره میزان آمادگی تیم امید اظهار کرد: نیاز به هماهنگی بیشتر داریم. بازیکنان جدیدی قرار است تیم امید را در مسابقات اینچئون همراهی کنند که بعضی از آنها تاکنون کنار هم بازی نکردند. قطعا شاهد تفاوت سطح در آنها خواهیم بود و برای هماهنگ کردن همه تیم به زمان بیشتری احتیاج داریم.
 وینگادا می‌گوید باید
 با این ساختار کنار آمد!
وی با بیان اینکه وینگادا می‌گوید بالاخره باید با این ساختار کنار آمد، افزود: تنها امید کادر فنی به اردوی چین است. اگرچه تمرینات خوبی در ایران برگزار کردیم و بازی‌های تدارکاتی خارجی هم طی دو اردو در اردن و ارمنستان انجام شد اما با اضافه شدن نفرات جدید، امیدوارم در اردوی پایانی بتوانیم تیم را هماهنگ‌تر از قبل کنیم.
مشکل گلزنی تیم امید
مربی تیم ملی در پاسخ به اینکه انتظار می‌رفت مقابل تیم ملی ارمنستان نتایج بهتری بگیرید، گفت: قرار بود با 23 بازیکن به ارمنستان سفر کنیم که مجبور شدیم با 18 بازیکن برویم. ارمنستان به خوبی تدارک دیده بود و بارها با تیم‌های خوب خارجی بازی‌های تدارکاتی برگزار کرده است. ما هم عملکرد بدی نداشتیم و دو بازی با ارمنستان به ما خیلی کمک کرد. اما تیم امید مشکل گلزنی دارد؛ موقعیت‌سازی‌ها راضی کننده است اما کم گلزن می‌زنیم. باید تا قبل از اینچئون این مساله حل شود.
غیبت قطعی آزمون و جهانبخش
مقیم در پاسخ به اینکه سردار آزمون و علیرضا جهانبخش تحت هیچ شرایطی به تیم دعوت نمی‌شوند نیز تصریح کرد: فدراسیون تلاش کرد اما نشد و باشگاه‌های این بازیکنان مخالفت کردند. به هر حال این بازی‌ها در تقویم فیفادی نیست. با حضور آزمون مشکل گلزنی تیم تا حدی زیادی حل می‌شد اما الان او در اینچئون نیست. امیدواریم بازیکنان 23 ساله جدید تیم بتوانند به ارتقای سطح تجربی و شخصیت فنی سایر بازیکنان کمک کنند.