kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

سردار سلامی: با یک عملیات می‌توان اسرائیل را منهدم کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین ضعف رژیم صهیونیستی این است که هر اقدام تاکتیکی می‌تواند یک شکست استراتژیک باشد، یعنی با یک عملیات می‌توان این رژیم را منهدم کرد.



سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ابراز داشت: آن پیوستگی که در جبهه ائتلافی از شیاطین و مستکبران عالم می‌دیدیم در حال شکسته شدن است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز آمریکا نمی‌تواند برای عربستان سعودی و نجات آن‌ها از یک شکست آشکار اقدامی را انجام دهد، خود آمریکا توانایی اعمال مداخلات مستقیم و یا غیرمستقیم به شکل گذشته را ندارد و کاملاً در حاشیه تحولات منطقه قرار گرفته است. آمریکا نمی‌تواند مانع شکست عربستان در مقابل مجاهدان یمنی شود و مجبور است که به‌تدریج منطقه را ترک کند. سرلشکر سلامی گفت: منطقه تحت تأثیر چنین شرایطی قرار دارد، موازنه قوا به طرز واضحی به نفع یمن در حال تغییر است و سعودی‌ها تحت ضربات بسیار مداوم قرار گرفته‌اند، هیچ‌یک از سامانه‌های پدافند هوایی و ضد موشک سعودی‌ها که همه آمریکایی هستند، قادر نیست از عملیات پهپادی یمنی‌ها جلوگیری کند. وی با بیان اینکه در سوریه یک تعادل سیاسی برقرار است و به سمت یک انتخابات در حرکت است، ادامه داد: جبهه مقاومت در سوریه با هیچ‌گونه افتی مواجه نشده است. در عراق هم یکپارچگی سیاسی برقرار است و جریانات مقاومت در عراق فعال هستند.
نفوذ ما اعتقادی و آرمانی است
و دشمن فاقد چنین نفوذی است

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان تصور می‌کردند بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود در حالی‌ که امروز شجره طیبه مقاومت در حال جواب دادن است، تصریح کرد: منطقه فعلی روند امنیتی آمریکا را سست می‌کند. نفوذ ما اعتقادی و آرمانی است و دشمن فاقد چنین نفوذی است. در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان شاهد هستیم که شجره طیبه مقاومت اسلامی در حال جواب دادن است بنابراین منطقه، منطقه‌ای است که کاملاً روند حضور امنیتی آمریکا در آن سست شده است لذا نشان داده شده که نمی‌توان در این منطقه نیروهای خارجی را ایمپلنت کرد، یعنی هر نیروی بیگانه‌ای خارج از منطقه از دید مردم منطقه یک شیء خارجی تصور می‌شود و دیر یا زود بدون دستاوردی باید منطقه را ترک کنند.
صهیونیست‌ها مثل یک بادکنک خودشان را باد کردند
سرلشکر سلامی یادآور شد: سیستم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی، تزلزل و ریزش شده است، آن‌ها سعی کردند ظرف یک سال و نیم گذشته از خودشان یک فیگور اقتدار نشان دهند یعنی مثل یک بادکنک خودشان را باد کردند.
پرده‌برداری
از ضعف‌های اسرائیل

وی گفت: آنها آسیب‌های فوق‌العاده‌ای دارند، یکی دو ماه قبل تمام آسیب‌های رژیم صهیونیستی نشان داده شد، نشان داده شد که دریانوردی و کشتیرانی تجاری رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای از عالم آسیب‌پذیر است، درحالی‌که ۹۰ درصد تجارت و بازرگانی این رژیم از طریق دریاست، زیرا هیچ مرز زمینی ندارد. فرمانده کل سپاه بیان داشت: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که رژیم صهیونیستی چنین آسیب‌های بزرگی در عرصه تجارت دریایی داشته باشد، خیلی ساده می‌توان تجارت دریایی رژیم صهیونیستی را با اخلال جدی مواجه کرد. سرلشکر سلامی گفت: آن‌ها می‌خواستند نشان دهند که اصلاً سیستم امنیت ملی اسرائیل شکننده نیست، وقتی انفجار مهیب با آن قارچ بزرگ که شبیه انفجار هسته‌ای بود در کارخانه ساخت موتورهای پدافند هوایی صورت گرفت و آن کارخانه‌ای که ماهواره‌های رژیم صهیونیستی را می‌ساخت، به ‌یک‌باره این بادکنک با یک سوزن تمام بادش خالی شد یعنی نشان داده شد که چقدر آسیب‌پذیر هستند و این ‌یک دومینو بود.
وی افزود: بعد از آن در حیفا پالایشگاه بزرگ منفجر شد، مخازن آمونیاک نشت کرد و اعلام کردند که ۸۰ شرکت تحت تأثیر حملات سایبری قرار گرفته و نزدیک فرودگاه بن‌گوریون انفجار رخ داد، یا جاسوسان‌شان در اربیل عراق کشته شدند.
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: رژیم اسرائیل یک نوار باریک است، در برخی جاها عرض ۱۴ کیلومتری دارد، لذا اولین ضربه می‌تواند آخرین ضربه باشد، بزرگ‌ترین ضعف رژیم صهیونیستی این است که هر اقدام تاکتیکی می‌تواند یک شکست استراتژیک باشد، یعنی با یک عملیات می‌توان این رژیم را منهدم کرد، از این نقطه‌ضعف‌ها پرده‌برداری شده است، اگر اخبار این اتفاقات توسط دوربین‌ها ضبط نمی‌شد و منتشر نمی‌شد، مقامات صهیونیست هرگز این اخبار را منتشر نمی‌کردند.
سرلشکر سلامی گفت: مضحک بود وقتی آن کارخانه تولید موشک و ماهواره منهدم شد گفتند که اینجا تست انجام می‌شد و این خیلی خنده‌دار است، کدام کشوری در کارخانه تست انفجار انجام می‌دهد.
وی تأکید کرد: حباب امنیت ملی اسرائیل ترکیده است، آن حجمی که بر اثر عملیات روانی ساخته بودند، از بین رفت و امروز چهره رژیم صهیونیستی را در اندازه‌های واقعی می‌توانید ببینید.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: یک رژیم نمی‌تواند فقط مولد شرارت باشد، آن‌ها ضعیف هستند، آمریکایی‌ها هم فرمولی برای حل مسائل آن‌ها ندارند.
قدرت پهپادی با همه قدرت‌های پهپادی پیشرفته جهان رقابت می‌کند
سرلشکر سلامی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها این پیشرفت‌های مدرن و شگفت‌انگیز اتفاق افتاده است، افزود: ما صادقانه با مردم صحبت می‌کنیم و یک عبارتی وجود دارد که می‌گوید فضیلت آن چیزی است که دشمن به آن شهادت می‌دهد، قدرت پهپادی ما یک قدرت مدرن است یعنی یک قدرت پیشرفته است که با همه قدرت‌های پهپادی پیشرفته جهان رقابت می‌کند.
وی با اشاره به دو خصوصیت دقت و برد پهپادهای ایرانی خاطرنشان کرد: این دقت به‌گونه‌ای است که مثلاً در یک ساختمان، هر نقطه‌ای را که بخواهیم مورد اصابت قرار می‌دهیم، دقت‌ها آن‌قدر بالا رفته که نقاط بسیار ریز قابل هدف‌گذاری هستند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به خط‌مشی سپاه درباره حضور نامزدهای نظامی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، گفت: نظامی‌ها هم مثل بقیه افراد این مملکت بر اساس قانون اساسی و قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و این موضوع صرفاً انتخاب شخصی آن‌هاست و هیچ ربطی به سازمان ندارد یعنی اگر یک پاسدار و یک نظامی در انتخابات شرکت کند، این تمایل شخصی است و هیچ‌گونه تشویق و یا حمایت از سوی سازمان وجود ندارد.
سرلشکر سلامی افزود: ما صادق و متعهد هستیم و مکلفیم که ابداً در انتخابات به نفع و یا علیه هیچ کاندیدایی عمل نکنیم، سپاه در موضوع انتخابات متشکل است از مجموعه‌ای از پاسدارانی که هرکدام به کاندیدای موردنظر خودشان رأی می‌دهند و یک جریانی در سپاه وجود ندارد که بخواهد نسبت به اینکه به چه کسی رأی داده شود و یا نشود تصمیم بگیرد.