kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

سید حسن نصرالله: نبرد برای آزادی قدس به کل محور مقاومت مشروعیت می‌بخشد

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد، ثبات ملت فلسطین و پایبندی آن به حقش و کوتاه نیامدن از قدس، اساس کار است و همین، به کل مقاومت مشروعیت می‌بخشد.


سید حسن نصرالله در سخنرانی دیروز خود به مناسبت روز جهانی قدس، تصريح کرد: موضع ما در قبال مسئله قدس و فلسطین تاکتیکی نیست، بلکه مسئله حق مطلقی است که غیرقابل تغییر و تبدیل است. ثبات ملت فلسطین و پایبندی آن به حقش و کوتاه نیامدن از قدس، اساس کار است و همین، به کل مقاومت مشروعیت می‌بخشد. سيد مقاومت افزود: مهم‌ترین تحولی که باید تقویت شود، وارد شدن غزه با موشک‌هایش به خط مقابله با رژیم اشغالگر قدس است. ملت فلسطین شایسته دفاع از خاک خود است و ما در کنارش می‌ایستیم.
سید حسن نصر الله تاکید کرد: ملت فلسطین مالک، پادشاه حقیقی و ریشه دار
و لایق در محافظت از قدس، مسجدالاقصی و سرزمین و حقوقش خواهد بود و بر همه ما لازم است که به مردم فلسطین کمک کنیم و در کنار آنها بایستیم و در پی توجیهات و عذر و دلایل واهی برای شانه خالی کردن از مسئولیت‌های‌مان
نباشیم. این نبرد، مسئولیت همه امت اسلام در کنار ملت فلسطین است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: ایران از مرحله خطر به طور کامل عبور کرده است.
 آنچه را که (بنیامین نتانیاهو) و دولت‌های دشمن روی آن شرط بندی کرده بودند- و امروز همین موضوع در داخل رژیم به مسئله تبدیل شده و با انتقاد مواجه است- این بود که ایران را به جنگ بکشاند و آمریکا را وارد جنگ با ایران کند و کشور‌های عربی همسایه را نیز به این جنگ سوق دهد، اما این مسئله دیگر پایان یافته است. حتی برخی کشور‌های منطقه، یعنی برخی کشور‌های عربی منطقه، نیز که روی جنگ آمریکا با ایران حساب بازکرده بودند. این موضوع (برای آنها) دیگر تمام شده است. برخی از تغییر مواضع کشور‌های منطقه نیز موید همین مطلب است.
به گزارش فارس، نصرالله تصریح کرد: اکنون خبرهایی از گفت‌وگوی سعودی‌ها با ایرانی‌ها شنیده می‌شود، گفت‌وگوی ایران-عربستان مثبت است و ما از هر گفت‌وگوی بین‌المللی یا عربی با ایران استقبال می‌کنیم، چون در آرام کردن منطقه می‌تواند موثر باشد. تجربه ۴۰ ساله نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران، متحدان خود را نمی‌فروشد و بر سر منافع آنها چانه زنی نمی‌کند.کسانی که باید از گفت‌وگوی ایرانی-سعودی نگران باشند، متحدان آمریکا در منطقه هستند.
سوریه
دبیرکل حزب‌الله در ادامه، به موضوع سوریه پرداخت و گفت، سوریه جنگ را پشت سر گذاشته و بسیاری از کشورهای عربی تماس‎های خود با سوریه را آغاز کرده‌اند. خبرهایی از دیدار سعودی‌ها با سوری‌ها منتشر شده که خود سوری‌ها باید آن را رد یا تأیید کنند. اما آنچه می‌شود گفت این است که عربستان نمی‌تواند شروطی درخصوص رابطه با ایران تحمیل کند، حال آنکه خودش [ریاض] در حال مذاکره با تهران است.
یمن
نصرالله در اشاره به موضوع یمن هم گفت، یمن با رهبری جوان و صادقش، ارزش افزوده‌ محور مقاومت است. یمنی‌ها در سال هفتم تجاوز ائتلاف سعودی هستند و آنها در پایان کار برنده خواهند بود، زیرا هیچ گزینه‌ای در برابر جهان جز توقف جنگ وجود ندارد. اینکه امروز ملت یمن در اعلام همبستگی با روز قدس، دست به راهپیمایی زدند، نشان دهنده موضع آنهاست.
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد، اسرائیلی‌ها امروز از ثبات محود مقاومت و تحولات مربوط به آن نگران هستند. وی افزود، تغییر اولویت‌های دولت جدید آمریکا بر روی منطقه تأثیر خواهد گذاشت و مزدوران آمریکا در منطقه، که اولین آنها دشمن اسرائیلی است، را نگران خواهد کرد.
نصرالله گفت، محورهایی که در سال‌های گذشته منسجم بود، امروز از هم پاشیده و از تاکتیک حمله به دفاع منتقل شده است. دشمن صهیونیستی شکست خورده است، که از جمله نشانه‌های بارز آن، بحران داخلی در فلسطین اشغالی است. انتخابات رژیم صهیونیستی به دلیل اصرار بنیامین نتانیاهو برای باقی ماندن در پست نخست‌وزیری با هدف فرار از محاکمه و زندان، چند بار تکرار شده است.
وی افزود، بحرانی حقیقی در فلسطین اشغالی به وجود آمده که نشان دهنده سستی، ضعف و افول این رژیم است. برخی تحلیلگران صهیونیست می‌گویند که رژیم صهیونیستی با احتمال جنگ داخلی رو‌به‌روست. اصابت موشک به نزدیکی دیمونا نشان دهنده ناتوانی و شکست پدافند هوایی رژیم اسرائیل است.
نصرالله تأکید کرد، اگر جنگی در منطقه رخ دهد و هزاران موشک از بیش از یک جبهه شلیک شود، آیا پدافند هوایی رژیم اسرائیل می‌تواند با این موشک‌ها مقابله کند؟
دبیرکل حزب‌الله به سقوط یک پل در فلسطین اشغالی در هفته گذشته و کشته شدن ده‌ها صهیونیست هم اشاره کرد و گفت، این حادثه نشان داد جبهه داخلی رژیم اسرائیل برای مقابله با وضعیت جنگی آماده نیست.
وی افزود، صهیونیست‌ها امروز از بازگشت عملیات‌ مقاومت در کرانه باختری و ورود غزه به خط معادله نبرد نگران هستند. شکست راهبردی اسرائیل در قبال ایران، یکی از انواع شکست این رژیم است. نیاز ارتش دشمن به روحیه باعث می‌شود که این رژیم مرتب رزمایش برگزار کند.