kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران

مبارزه با رژیم صهیونیستی تا آزادی قدس ادامه دارد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین وظیفه هر مسلمان است، گفت: مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی از جانب محور مقاومت تا آزادی کامل قدس شریف ادامه دارد.



ناصر ابوشریف دیروز چهارشنبه در نشست مجازی با عنوان «قدس و مقاومت» که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس از سوی سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، افزود: در دهه‌های گذشته، گروه‌های اسلام‌گرای بسیاری به وجود آمدند اما خیلی زود رنگ باخته و ذوب شدند چرا که از روحیه استکبارستیزی برخوردار نبوده و آزادی قدس را جزو اهداف خود نمی‌دانستند.
وی افزود: استکبارستیزی و حمایت از قدس شریف و اولویت قرار دادن آن را باید از رموز مهم ماندگاری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی با وجود تلاش‌های بی‌وقفه مستکبران علیه آن بدانیم.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل، مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی و کمک به رهایی ملت فلسطین از بند‌اشغال بود که این موضوع عامل انسجام و قوت نیروهای جهادی و مقاومت‌طلب شد.
وی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس که به دستور امام خمینی(ره) و به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت، تنها به فلسطین تعلق ندارد بلکه این روز متعلق به تمام مسلمانان و ملت‌های مستضعف و آزاده دنیا است.
ابوشریف با بیان اینکه محور مقاومت اسلامی امروز محدود به جغرافیای فلسطین نیست و بسیاری از کشورهای مسلمان را فراگرفته و دایره آن، گسترده شده است، افزود: این محور با ایجاد وحدت و انسجام بین گروه‌های جهادی و استکبارستیز موجب رعب و وحشت رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران همچنین یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و گفت: این شهید بزرگوار را باید به درستی شهید راه قدس نامید چرا که با مجاهدت‌های خود برای آرمان قدس و آزادی آن بسیار تلاش کرد.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی، نیروهای جهادی و گروه‌های مقاومت را با کمترین امکانات در کشورهای مختلف منطقه علیه رژیم نامشروع صهیونیستی سازماندهی کرد و یک جبهه بزرگ علیه اسرائیل تشکیل داد و امروز شاهدیم که این نیروها در داخل سرزمین‌های ‌اشغالی فلسطین و همچنین کشورهای منطقه از جمله لبنان، سوریه، عراق و یمن با قوت در برابر صهیونیستها مقاومت و مبارزه می‌کنند.
ابوشریف گفت: بسیاری فکر نمی‌کردند باریکه غزه که تحت فشار و محاصره قرار دارد یا کشور کوچکی چون لبنان با اتکا بر نیروهای مقاومت و جهادی بتوانند مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی قد علم کرده و آرامش آنها را برهم بزنند و موازنه ایجاد کنند بنابراین باید اذعان کرد همه این موارد، مدیون تشکیل محور مقاومت و تلاش‌های فرماندهانی چون حاج قاسم سلیمانی، مواضع امام خمینی(ره) و در ادامه امام خامنه‌ای در حمایت از ملت فلسطین است.
وی با ‌اشاره به حمایت غرب و آمریکا از عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با اسرائیل، گفت: این توطئه محکوم به شکست است و نمی‌تواند منجر به تضعیف جبهه مقاومت علیه مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی شود و براساس رهنمودهای قرآن پیروزی از آن جبهه حق و شکست متعلق به جبهه باطل است.