kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

کلاهبرداری با ترفند طراحی اپلیکیشن‌های جعلی قرآن و ادعیه



رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کلاهبرداری با ترفند طراحی اپلیکیشن‌های جعلی قرآن و ادعیه خبر داد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار داده است تا با سوءاستفاده از نیات پاک روزه‌داران، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند، اظهار داشت: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد طراحی اپلیکیشن‌های جعلی قرآن و ادعیه است که برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و به‌دنبال سرقت اطلاعات است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.
وی افزود: برخی از نرم‌افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و...) را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند. بنابراین از نصب این‌گونه نرم‌افزارها
خودداری کنید.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد: شگرد دیگر برخی از مجرمان سایبری به‌گونه‌ای است که به بهانه فروش یا معرفی لینک دانلود اپلیکیشن و دریافت مبالغ معمولاً ناچیز کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها را سرقت می‌کنند.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: بهترین راه برای گرفتار نشدن در دام مجرمان سایبری دانلود یا خرید اپلیکیشن‌های قرآن و ادعیه از سایت‌های شناخته شده و منابع معتبر است.