kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

خواندنی از ورزش ایران



*با منفی‌شدن تست‌ کرونای میلاد عبادی‌پور و امیرحسین توخته طی ۴۸ ساعت گذشته، این دو بازیکن از صبح دیروز به اردوی تیم ملی والیبال مردان ایران ملحق شدند تا تمرینات خود را به‌ صورت جدی دنبال کنند.تیم ملی والیبال ایران اکنون در اردو حضور دارد و خود را برای رقابت‌های لیگ ملت‌ها و المپیک آماده می‌کند.
*چهاردهمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان جهت شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو، از ۱۷ اردیبهشت در محل فدراسیون آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. ساره جوانمردی، سمیرا ارم، رقیه شجاعی، مهدی زمانی، سیدمحمدرضا میرشفیعی و خدیجه رستمی تیراندازان دعوت شده به این اردو هستند که زیر نظر حسین امیری(سرمربی) و زینب آقاعلی اکبری به عنوان مربی تمرینات خود را از روز جمعه ۱۷ اردیبهشت آغاز خواهند کرد.
*تیم ملی بسکتبال ایران ‌که قرار است از روز ۲۶ اردیبهشت خود را برای حضور پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ آماده کند، در مسیر آماده‌‌سازی‌اش در یک تورنمنت چهارجانبه به‌ میزبانی ‌لبنان‌ نیز شرکت می‌کند.این تورنمنت ۱۱ تا ۱۷ خرداد به میزبانی لبنان برگزار خواهد شد که شاگردان‌ مهران ‌شاهین‌طبع به همراه خود ‌کشور میزبان، سوریه و قزاقستان در این تورنمنت حضور پیدا می‌کنند.ملی‌پوشان بسکتبال ایران روز ۱۸ خرداد را نیز استراحت می‌کنند تا پس از آن خود را آماده شرکت در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا کنند.
*با اعلام باشگاه سپاهان، رحمان محمدی‌راد سرمربی تیم والیبال این باشگاه پس از انجام مذاکره با محمدرضا ساکت قرارداد خود را با سپاهان تمدید کرد.محمدی‌راد فصل گذشته با تیم سپاهان مقام سوم کشور را کسب کرد.
*علی یعقوبیان، سرمربی تیم اپه پس از مسابقات زون آسیا در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که از هدایت تیم ملی اپه کناره‌گیری کرده است. او دلیل این استعفا را نبودن نگاه یکسان بین سه اسلحه اپه، فلوره و سابر عنوان کرد.فضل الله باقرزاده رئیس‌فدراسیون شمشیربازی در این خصوص گفت: یعقوبیان در فضای مجازی و در رسانه‌ها استعفا کرد و من هم شفاها اعلام می‌کنم استعفای او را می‌پذیریم و تا هفته آینده بعد از مشورت با مربیان اپه سرمربی تیم ملی را معرفی می‌کنم. البته ما پول استفاده از سرمربیان خارجی را نداریم و از داشته‌های کشورمان استفاده می‌کنیم.