kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
کاهش شهرهای قرمز به ۱۰۲ مورد با اعلام رنگ بندی جدید

تعداد جان باختگان کرونا در کشور از 73 هزار نفر گذشت

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از فوت 344 بیمار کرونایی دیگر در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است:« از 13 تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۱۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۹۸۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۳۷ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۳۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۳ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.
 خوشبختانه تا کنون دو میلیون و ۲۲ هزار و ۵۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۴۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۱۶ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا کنون یک میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳۱ هزار و ۵۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۴۱ دُز رسید.»
 رنگ بندی جدید کرونایی شهرها اعلام شد
همچنین به گزارش ایرنا، سامانه ماسک معاونت بهداشت وزارت بهداشت، از خارج شدن ۱۲۴ شهرستان و واردشدن ۲۹ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونا خبر داد.
بر اساس این گزارش، با کاهشی‌شدن روند بستری در بسیاری از نقاط کشور، از دیروز تعداد شهرستان‌های قرمز به ۱۰۲ شهرستان کاهش یافت. علاوه‌بر آن ۲۳۵ شهرستان نارنجی و ۱۱۱ شهرستان زرد هستند. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.
وزارت بهداشت در این گزارش اعلام کرد: شهرستان‌های دهاقان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان و جم (بوشهر)، نهبندان (خراسان جنوبی)، ایذه و باغ‌ملک (خوزستان)، طارم و ماه‌نشان (زنجان)، خاش، زابل، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، خرامه، خرم‌بید، سپیدان، قیر و کارزین و مرودشت (فارس)، دهگلان و سقز (کردستان)، رودبار جنوب و عنبرآباد (کرمان)، روانسر (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویراحمد)، کردکوی و کلاله (گلستان)، بستک، جاسک و میناب (هرمزگان) از دیروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
بر اساس گزارش قبلی وزارت بهداشت تا روز دوشنبه، ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار داشتند که در وضعیت جدید تعداد شهرهای قرمز کاهش یافته اما تعداد شهرهای نارنجی و زرد افزایش یافته است.