kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
بر اساس گزارش مرکز آمار معلوم شد

کاهش 40 درصدی ‌اشتغال خالص در دولت روحانی

بر اساس گزارش مرکز آمار،‌ اشتغال خالص دولت روحانی به ۹۶۳ هزار نفر رسید که ۴۰ درصد نسبت به دولت‌های نهم و دهم کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش مرکز آمار در زمستان سال ۱۳۹۹ جمعیت شاغلین ١٥ ساله و بیشتر در کشور به ٢٣ میلیون و  ١٣٥هزار نفر رسید. در فصل پایانی عملکرد دولت دهم یعنی بهار سال ۱۳۹۲ جمعیت شاغلان کشور ۲۲ میلیون و ۱۷۱ هزار نفر بود. بدین ترتیب دولت روحانی تا پایان زمستان گذشته به طور خالص توانسته ۹۶۳ هزار شغل ایجاد کند. این در حالی است که دولت قبل در دوره هشت ساله خود به طور خالص یک میلیون و ۶۷۱ هزار شغل ایجاد کرده بود. دولت اصلاحات در بهار سال ۱۳۸۴، کشور را با ۲۰ میلیون و 500 هزار شاغل به دست دولت نهم داد و هشت سال بعد دولت دهم در بهار ۱۳۹۲ کشور را با ۲۲ میلیون و ۱۷۱ هزار شاغل در اختیار دولت یازدهم قرار داد. بنابراین دولت‌های نهم و دهم در طول هشت سال فعالیت خود یک میلیون و ۶۷۱ هزار شغل به طور خالص ایجاد کردند که متوسط فصلی آن ۵۲ هزار شغل جدید می‌شود.
در مقابل، دولت روحانی طبق آخرین آمار، به طور میانگین در هر فصل ۳۱ هزار شغل جدید خالص ایجاد کرده است. بدین ترتیب ملاحظه می‌شود که ‌اشتغال خالص در دولت روحانی نسبت به دولت قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.