kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

اتمام حجت اصناف با ستاد کرونا در مورد لزوم تغییر روال تعطیلات

رئیس اتاق اصناف گفت: طی مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور و دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا اعلام کردیم که در صورت ادامه این روند تعطیلی اصناف و فعال بودن سازمان‌های مطالبه‌گر اصناف دیگر امکان رعایت دستورالعمل‌های صادره را نخواهند داشت.

به گزارش فارس، قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه تلاش‌های بسیار گسترده و موثری برای بازگشایی صنوف، گروه‌های ۲ و ۳ در حال انجام است، گفت: از دو هفته قبل رایزنی‌ها توسط اتاق اصناف تهران شروع شده است و با مکاتبه با ریاست جمهور؛ جلسات با سایر مسئولان در ستاد ملی مقابله با کرونا  ادامه دارد.
قاسم نوده فراهانی با تاکید براینکه جلسات مثبت و خوبی با استاندار تهران و معاون امنیتی و انتظامی استاندار و همچنین ذوالفقاری دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته است، ‌افزود: در جلسات با مسئولان حوزه استانی و کشوری به نتایج خوبی رسیدیم که در هفته آینده و پس از تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا نتیجه نهایی را به اطلاع صاحبان صنوف خواهیم رساند. وی افزود: به رئیس‌جمهور و دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا اطلاع‌رسانی کردیم که در صورت ادامه این روند (تعطیلی اصناف و فعال بودن سازمان‌های مطالبه‌گر مانند بانک‌ها، مالیات و عوارض شهرداری و ...) اصناف دیگر امکان رعایت دستورالعمل‌های صادره را نخواهند داشت. فراهانی اضافه کرد: ما معتقدیم نباید مسیر همکاری اصناف با دولت در مدیریت و مقابله با ویروس کرونا یک جاده یکطرفه باشد به این مفهوم که فقط اصناف تعطیل شوند، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بخورند و بابت این همه صدمه کوچکترین حمایت و پشتیبانی از اصناف  صورت نگیرد.
رئیس اتاق اصناف تهران در پایان اظهار داشت: حرف آخر بنده این است که ما با دولت بابت لزوم تغییر روال فعلی تعطیلی اصناف اتمام حجت کردیم و امیدواریم هرچه زودتر مشکلات اصناف در دولت هم مورد توجه قرار گیرد.