kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

کرایه تاکسی در بجنورد ۳۰ درصد افزایش یافت


 
رئیس ‌سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: نرخ کرایه تاکسی خطی و تلفنی در مرکز استان امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و از اول اردیبهشت ماه اعمال شده است.
حمیدرضا شافعی اظهار داشت: پیش از این و در اواخر پاییز پارسال، ۲۵ درصد به نرخ کرایه تاکسی‌های زرد در مرکز استان افزوده شد که این افزایش نرخ بابت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا امسال هم اعمال می‌شود.
وی تصریح کرد: در عمل از ابتدای اردیبهشت ماه امسال ۵۵ درصد به نرخ کرایه تاکسی‌های زرد در مقایسه به ابتدای سال ۹۹، افزوده شده است.
رئیس ‌سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: البته با برداشته شدن پروتکل‌های بهداشتی، افزایش ۲۵ درصدی نرخ تاکسی‌های زرد، دیگر اعمال نمی‌شود.
وی اظهار داشت: با شیوع کرونا و الزام رانندگان به رعایت پروتکل‌ها و کاهش یک نفر مسافر در صندلی عقب، درآمد رانندگان کاهش یافت از این رو افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها پیگیری شد.
رئیس ‌سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: کرایه اتوبوس‌های مرکز استان هم با حدود ۴۳ درصد افزایش نسبت به پارسال، از هفت هزار ریال به ۱۰ هزار ریال رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: البته در صورتی که مسافران کارت نداشته باشند و کرایه را به صورت نقدی پرداخت کنند، نرخ جابه جایی ۱۳ هزار ریال محاسبه می‌شود.
رئیس‌ سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: شیوع کرونا سبب شده تا شمار مسافران در شهر بجنورد نسبت به پیش از اسفندماه سال ۹۸ تا ۵۰ درصد کاهش یابد.