kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال


 
  احتمال برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان آسیا
با اعلام روزنامه الاتحاد امارات، احتمال دارد مراحل یک هشتم، یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به صورت متمرکز برگزار شود.
در حالی که پیش از این مقرر بود مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به صورت تک بازی برگزار شود، اما خبرهای رسانه‌های امارات و عربستان حاکی است احتمال دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه خود تجدیدنظر کند.روز گذشته روزنامه «الاقتصادیه» عربستان مدعی شد AFC در حال بررسی طرحی برای برگزاری مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز است.روزنامه «الاتحاد» امارات هم با اشاره به این طرح جدید کنفدراسیون آسیا، برنامه‌های این نهاد را تشریح کرد.الاتحاد تاکید کرد که تصمیم AFC به شرایط ویروس کرونا و تصمیم کمیته اضطرار و بحران بستگی دارد و سپس بر اساس آن برای مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گیری می‌شود.این روزنامه نوشت: «برگزاری تلفیقی و متمرکز لیگ قهرمانان آسیا در مراحل پایانی هنوز روی میز AFC است. این به معنای برگزاری مراحل یک هشتم و یک چهارم به صورت متمرکز است؛ در صورتی که برگزاری این مراحل به صورت تک بازی امکان پذیر نباشد.»
طبق فرمت قبلی و اعلام شده از سوی AFC استقلال میزبان الهلال است. پرسپولیس و تراکتور میهمان استقلال تاجیکستان و النصر عربستان هستند اما در صورت تغییر فرمت AFC به دلیل شرایط کرونایی و برگزاری بازی های در زمین بی طرف استقلال به عنوان میزبان متضرر ترین تیم ایرانی می شود. پرسپولیس و تراکتور هم به دلیل اینکه دیگر نیازی نیست در خانه رقبا به میدان بروند این تصمیم به نفع آنها خواهد بود.
پنجره نقل‌وانتقالات استقلال باز هم بسته شد
پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال به دلیل بدهی به دستیار پیشین فرهاد مجیدی در استقلال بار دیگر بسته شد. لکیچ، مربی صربستانی پیشین تیم فوتبال استقلال که فصل گذشته در مقطعی دستیار فرهاد مجیدی بود و به دلیل پرداخت نشدن حقوق ماهیانه‌اش از این تیم جدا شد، برای گرفتن مطالباتش به فیفا شکایت کرده بود.وکیل لکیچ که وکیل وینفرد شفر و هروویه میلیچ نیز هست، در چند نوبت پیگیر مطالبات مربی صربستانی شد، اما وقتی نتیجه‌ای نگرفت تصمیم به شکایت گرفت. فیفا نیز طی ایمیلی به باشگاه استقلال خبر از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه داد.باشگاه استقلال با توجه به کم بودن مبلغ مطالبات لکیچ اعلام کرده که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به زودی با پرداخت مطالبات مربی صربستانی پنجره نقل‌وانتقالات باز خواهد شد.
پرداخت نجومی رقیب استقلال
 برای خرید همبازی طارمی
نشریه «رکورد» پرتغال خبر داد که الهلال با موسی مارگا مهاجم مالیایی پورتو قرارداد امضا کرد و این بازیکن بزودی راهی ریاض می شود. مارگا که در کنار مهدی طارمی مهاجم ایرانی در پورتو بازی می کند، قراردادش تابستان به پایان می رسد و به عنوان بازیکن آزاد به الهلال عربستان می آید.طبق توافق صورت گرفته و قرارداد امضا شده مارگا 3 ساله با تیم متمول سعودی قرارداد بست و قرار است سالیانه 5 میلیون یورو دستمزد دریافت کند. در مجموع الهلال برای جذب این مهاجم 15 میلیون یورو (تقریبا 400 میلیارد تومان) هزینه کرده است.
کمالوند سرمربی جدید سایپا
مدیرفنی تیم فوتبال استقلال گفت:جدایی من از استقلال با موافقت مجیدی و باشگاه استقلال انجام شد.
فراز کمالوند در خصوص جدایی اش از استقلال اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم خیلی خوشحال هستم که ما با استقلال در لیگ قهرمانان نتایج خوبی گرفتیم و این تیم موفق شد به عنوان صدرنشین مسابقات از این گروه صعود کند. وی افزود: بعد از پایان مسابقات با مجیدی صحبت کردم و به او گفتم در این مقطع باشگاه سایپا نیاز به کمک دارد. به هر حال آنها در این شرایط از من کمک خواستند و من هم احساس کردم می توانم به این تیم کمک کنم. مدیرفنی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد:با صحبت هایی که با مسئولان استقلال انجام دادیم با هم توافق کردیم که من از تیم جدا شوم، البته دوستی من و فرهاد مجیدی پا بر جا است و هر جا او و استقلال احساس نیاز کنند با کمال میل در خدمتشان هستم.
تیم سایپای تهران بعد از استعفای ابراهیم صادقی از سمت سرمربیگری اگرچه محسن بیاتی‌نیا را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرده بود، اما منتظر شد تا استقلال از لیگ قهرمانان آسیا برگردد و با توافق سه طرفه فراز کمالوند را به عنوان سرمربی جدید خود رسما انتخاب و معرفی کند. کمالوند با معارفه مدیرعامل باشگاه سایپا و با حضور در بازی دوستانه دیروز مقابل بادران رسما کار خود را آغاز کرد. قرارداد کمالوند با سایپا یک فصل و نیم است و محسن بیاتی‌نیا رسماً به عنوان دستیار اول وی در این تیم به کار خود ادامه خواهد داد.