kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
پایان نشست وین

اولیانوف: انتظار نداریم در آینده نزدیک مذاکرات درباره احیای برجام به موفقیت برسد

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین برگزار و مقرر شد گفت‌وگوها از جمعه آینده از سر گرفته شود.




حاضران در این نشست آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش فارس، مقرر شد پس از این جلسه هیئت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفت‌وگوها مجددا از جمعه آینده از سر گرفته شود.
گفتنی است، با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون درخصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفت‌وگوهای این هفته در قالب‌های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرفها تلاش کردند تا اختلاف نظرات درخصوص متون را به حداقل برسانند.
طرف‌ها توافق کردند که در دور آینده گفت‌‌وگوها کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.
انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را بر عهده داشت و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه در رأس هیئتی از سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی و وزارت نفت برای شرکت در این دور مذاکرات وارد وین شد.
از سوی دیگر، روز گذشته نشستی بین گروه ۱+۴ با هیئت آمریکایی در وین برپا شد. نشست‌های دوجانبه جداگانه‌ای نیز با حضور عراقچی و انریکه مورا و همچنین اولیانوف برگزار شد.
سید عباس عراقچی رئیس‌هیئت مذاکره‌‌کننده ایرانی و میخائیل اولیانوف رئیس‌هیئت روسی طی نشستی در وین ضمن هماهنگی مجدد درباره مواضع خود، بر ضرورت استمرار نزدیکی مواضع دو کشور تأکید کردند.
طرف روس نیز بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته‌ای و لزوم رفع تحریم‌های ایران از سوی آمریکا تأکید کرد.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه گفت: جمعه آینده، زمان جدید دور بعدی مذاکرات درباره برجام خواهد بود.
وی گفت: انتظار نداریم در آینده نزدیک مذاکرات درباره احیای برجام به موفقیت برسد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش افزود که مذاکرات انجام شده در وین با پیشرفت ثابتی همراه بوده و در مسیر صحیحی قرار دارد.