kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

باید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید شود

رئیس‌جمهور گفت: باید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید شود تا بتوانیم تا پایان هفته شاهد تبدیل وضعیت مناطق از قرمز به نارنجی باشیم.



حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: صدا و سیما و امکانات دیجیتالی کشور با همه توان مراسم شب‌های قدر را به سمع و نظر مردم برسانند و همه تلاش خود را انجام دهند تا مراسم معطر شب‌های قدر به منازل مردم کشیده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی با‌اشاره به اینکه براساس آمار و گزارش‌ها، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم هنوز به‌طور متوسط 61 درصد است، گفت: این وضعیت بسیار خطرناک بوده و به این معنی است که با ادامه این شرایط از موج چهارم بیماری دیرتر خارج خواهیم شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم باید به بالای 90 درصد برسد تا بتوانیم این بیماری را مهار و زنجیره ابتلا را قطع کنیم، اظهار داشت: باید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید شود تا بتوانیم تا پایان هفته شاهد تبدیل وضعیت مناطق از قرمز به نارنجی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مرحله اول ظلم به خود انسان، سپس به خانواده و بعد از آن به کل جامعه است، لذا همه باید نسبت به مراعات موارد بهداشتی توجه و دقت بیشتری انجام دهند.
روحانی در ادامه واکسن را در کنار پیشگیری،‌ عامل مؤثری در خلاص شدن زودتر از ویروس کرونا معرفی کرد و گفت: امروز واکسن زدن بهتر از واکسن نزدن است. واکسن می‌تواند شرایط را مقداری بهتر کند و در حفظ جان مردم و قطع زنجیره بیماری مؤثر باشد.
رئیس‌جمهور با ‌اشاره به اتمام واکسیناسیون کادر درمان و مدافعین سلامت به عنوان گروه اول دریافت‌کنندگان واکسن، اظهار داشت: واکسیناسیون گروه دوم (سالمندان و بیماران زمینه‌ای)، هم آغاز شده و امیدواریم تا اواخر خرداد واکسیناسیون این گروه نیز به اتمام برسد. بی‌تردید صاحبان مشاغلی هم که با مردم زیاد سر و کار دارند، نسبت به دیگران در دریافت واکسن تقدم خواهند داشت.
وی همچنین تصریح کرد: مردم مطمئن باشند نسبت به واردات واکسن خارجی و حمایت از تولید واکسن داخلی با همه قدرت و توان تلاش خواهیم کرد و هدف ما این است که مردم زودتر از واکسن بهره‌مند شوند. حفظ جان مردم و قطع زنجیره بیماری و بهبود شرایط برای زندگی، معیشت و تحصیل و آموزش دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد.
روحانی گفت: امیدواریم در صورت تامین واکسن‌های داخلی در زمان اعلام شده، بتوانیم در کسب و کار و مسایل آموزشی، شاهد شرایط بهتری در نیمه دوم سال جاری باشیم.