kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم افتتاح شد(اخبار ادبی و هنری)

آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم که در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار کیهان، نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، جایگزین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که تا قبل از شیوع ویروس کرونا به‌طور فیزیکی برگزار می‌شد. این نمایشگاه برای نخستین‌بار به‌طور مجازی برگزار شده است. بازدید از نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از دیروز ۱۱ اردیبهشت آغاز شد و تا ۲۰ اردیبهشت‌ ادامه خواهد داشت.
نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از دو بخش خدمات محتوایی و خدمات فروشگاهی تشکیل شده است.
بخش خدمات محتوایی شامل تلاوت قرآن،‌ ترجمه و تفسیر، موسسات، برترین محصولات، خادمان، نشست‌ها، نرم‌افزارها، نگارخانه، آموزش، مشاوره و پاسخگویی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، آواها و نغمات و... است.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم سنتی بود که همه ساله انجام می‌شد ولی سال گذشته به‌دلیل بحران کرونا توفیق برگزاری این نمایشگاه را نداشتیم ولی امسال به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. برگزاری این نمایشگاه می‌تواند بستری برای فرهنگ‌سازی قرآن کریم در جامعه باشد.
وی در ادامه افزود: نمایشگاه مجازی قرآن کریم تجربه مقدماتی است که امیدواریم در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد. سال گذشته مزیت‌های برگزاری نمایشگاه مجازی در نمایشگاه مجازی کتاب مشاهده شد. نمایشگاه مجازی امکان دسترسی‌های وسیع‌تر، آمایش جغرافیایی هم در داخل و هم خارج را فراهم می‌کند. اگر در نمایشگاه قرآن کریم فاصله و زمان برگزاری هفت یا 10 ساعت بود، اکنون این زمان به 24 ساعت افزایش یافته است. اگر در گذشته تهرانی‌ها امکان استفاده بیشتر از نمایشگاه قرآن کریم را داشتند با برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم همه مردم ایران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.