kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
روسیه

مصونیت 10 ماهه از ویروس کرونا با واکسیناسیون




رئیس‌خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده و رفاه انسانی روسیه گفت: ایمنی پس از واکسیناسیون مدت زمان طولانی از ده ماه تا یک سال طول می‌کشد.
به گزارش خبرگزاری فارس‌،« آنا پوپووا»، رئیس‌«روسپوتربنادزور» (خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده و رفاه انسانی) که نهاد ناظر بر بیماری‌های عفونی است، گفت: با واکسیناسیون مصونیت از ویروس کرونا ممکن است حداقل ۱2-۱0 ماه طول بکشد. وی با بیان اینکه تا کنون هیچ عارضه جانبی جدی پس از واکسیناسیون با واکسن روسی ثبت نشده است، افزود: در مورد کووید۱۹‌، واکسیناسیون در حال حاضر ضروری است؛ ما امروز می‌بینیم که ایمنی پس از واکسیناسیون مدت زمان طولانی از ده ماه تا یک سال طول می‌کشد و ایمنی کاملاً پایدار است. بنابراین، در حال حاضر واکسیناسیون برای مصونیت در دوره بعدی اپیدمی لازم است.
رئیس‌روسپوتربنادزور اظهار داشت: برخی از افراد پس از واکسینه شدن در محل تزریق کمی احساس درد و ناراحتی می‌کنند که این روال طبیعی است و در همه تزریق‌ها صدق می‌کند. تا به امروز سه واکسن ضد ویروس کرونا در روسیه ثبت شده است. اسپوتنیک وی که توسط مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه به نام گامالیا تولید شده، اولین واکسن جهان علیه ویروس کرونا است که واکسیناسیون گسترده با این واکسن در روسیه در حال انجام است.