kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

بازار شکر با سوءمدیریت مواجه است

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی، مشکل بازار شکر را سوءمدیریت و سودجویی برخی تولیدکنندگان و فروشندگان دانست.





قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد علت کمبود شکر با نرخ مصوب، گفت: در مورد شکر و برخی اقلام مصرفی با سوءمدیریت و چندگانگی نرخ‌ها مواجه هستیم و در کنار این مسئله سودجویی برخی تولیدکنندگان و بی‌انصافی برخی فروشندگان مشکلات را بیشتر می‌کند.
وی با بیان اینکه اکنون شکر در بازار پنج نرخ دارد، گفت: در حال حاضر نرخ مصوب شکر برای عرضه به واحدهای تولیدی 6650 تومان و نرخ مصوب هر بسته شکر یک کیلوگرمی برای مصرف‌کننده 8700 تومان است. ضمن اینکه دولت توزیع شکر با قیمت مصوب 8700 تومان برای مصرف‌کنندگان را در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای گذاشته است.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه نرخ عرضه شکر سهمیه‌ای در بنکداری‌ها 11 هزار و 500 تومان تعیین شده است، افزود: اما با توجه به کمبود شکر سهمیه‌ای بنکداری‌ها شکر را از کارخانه‌ها با قیمتی خریداری می‌کنند که نمی‌توانند کمتر از 13 هزار و 500 تومان عرضه کنند بنابراین در حال حاضر بنکداری‌ها هر کیلوگرم شکر را در کیسه‌های 50 کیلوگرمی به قیمت آزاد 13 هزار و 500 تومان عرضه می‌کنند. همچنین با گران‌فروشی هر بسته شکر یک کیلویی در واحدهای صنفی تا 15 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.
حسنی در مورد قیمت عرضه شکر فله‌ای در واحدهای صنفی گفت: با توجه به اینکه قیمت هر کیلوگرم شکر فله‌ای در کیسه‌های 50 کیلوگرمی برای بنکداران 13 هزار و 500 تومان است بنابراین این شکر حداقل با قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
وی تصریح کرد: کمبودی در مورد شکر در بازار محسوس نیست و با نرخ آزاد به هر میزان شکر موجود است اما این کمبود در مورد شکر با نرخ مصوب ایجاد شده و به همین دلیل از مدتی پیش تاکنون تقریبا عرضه شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای متوقف شده یا کاهش یافته است.